Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2283
Copyright (C) HIX
2004-08-24
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: fekezes (mind)  21 sor     (cikkei)
2 Logan (mind)  33 sor     (cikkei)
3 megjottem :-) (mind)  62 sor     (cikkei)
4 re: Re: fekek (#2280) (mind)  10 sor     (cikkei)
5 Re: hix 2277, dacia, fek stb (#2278) (mind)  6 sor     (cikkei)
6 regi kepregenyeket vennek (mind)  3 sor     (cikkei)
7 elsosegely (mind)  13 sor     (cikkei)
8 elsosegely (mind)  29 sor     (cikkei)
9 ADAC statisztika es Gyula (mind)  15 sor     (cikkei)
10 Golf 5 (mind)  11 sor     (cikkei)

+ - re: fekezes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"feluvegesedes" ...

Kosz Triznyak, hogy leirtad helyettem is par sorban a lenyeget, pedig 
mar elkezdtem felkutatni a vas-karbon allapotabraimat es a femek 
hokezelesere vonatkozo iromanyaimat :-)

De a lenyeg tenyleg az, hogy a tulzott hohatas miatt megvaltoznak a 
fem feluleti tulajdonsagai, esetleg a nagy melegtol maga a tarcsa is 
deformalodhat.

>Egy vekony, 8-10mm-es tarcsa akar egyettlen huzos 
>(150-160-rol allora) fekezestol tonkre megy.

Az enyem meg 11-12mm, de meg nehany felszabalyzas, es elfogy. Tud 
valaki ajanlani valami nevesebb gyartotol minosegibb normal tarcsat, 
ami nem esik idoszakos hokezelesem aldozataul, vagy inkabb csereljek 
feknyerget es legyen belso hutesu tarcsa a megoldas?

Udv,

Gabor
+ - Logan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A mai napon megerkeztek a telephelyunkre az uj Daciak.
Amelyek termeszetesen Logan nevre hallgatnak. :-)

Nos kepeket sajnos nem tudtam csinalni roluk. Belulrol minosegileg megfelel
a Thalia-nak. A hasznalt anyagok szinte ugyanazok. Dizajnban kicsit mas.
Leginkabb a konzol+muszerfal egyuttes kelt eros Renault-os benyomast. Na meg
a kulso formak. Amugy a Clio es a Megane kozott van valahol feluton
meretben. 1.4 MPI motorral keszult peldanyokkal talalkoztam idaig. Sajnos
nem volt alkalmam probakort menni vele, egyenlore(!).

Sokmindent elarulna egy rovid út.
Egyebirant kulsoleg kulturalt autonak nez ki, leszamitva a hatalmas - regi
idoket felelevenito - Dacia emblemat elol es hatul.
Azert ne fussunk nagyon elore. A kidolgozasban boven van felfedeznivalo
hiba. A muanyagokon a vagasoknal nyilasoknal sporolos a fenyezes. Nehol
sorjasak az anyagok. Tavolrol ranezve azonban szepen egyben van az auto,
hezagok nem nagyok, minden a helyen.

Thalias muanyag kilincs van rajta mind a negy ajton, de a csomagter teton
csak egy zarnyilas van. Vagy kulcssal nyilik, vagy belulrol, es nem szep a
csomagter kozepen egy homokszinu metal ajtoban egy nagy femszinu kor alaku
zarnyilas.

Egyenlore ennyit tudok mondani rola. Majd meg biztosan lesz szerencsem
hozza, irni fogok.

Elso benyomasom minden szkepticizmus nelkul: elmegy - ennyiert ennyit.

Teeby

u.i.: Annyit er mint egy Thalia (ranezesre).
+ - megjottem :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Golf (3 ajtos, 1.4)-es: Ara 3.498.000 HUF
>Astra H (5 ajtos, Essentia, 1.4-es): Ara 3.699.000 HUF
>En a ket auto adatai kozott nem latok olyan kulonbseget,
>ami alapjan azt lehetne mondani, hogy aki golfot vesz az
>alapvetoen idiota, marketingagymosott
A Golfnal en a IV szeria arait hoztam, 2-3 hete meg azt talaltam a neten. A
te araidtol sokban nem kulonbozik, ahogyan a Golf IV maga sem kulonbozik
nagyban a _G_ Astratol. Azt viszont 2.799eFt-ert adjak, klimaval, 4-5
ajtoval, vagy kombi kasznival...

>Egy pelda:
>Wimmer Zsotlnak bedoglott a legmennyiseg meroje.
>Markaszerviznel 140 ezer arat mondtak. En
>Szlovakiabol sokkal olcsobban hoztam :-)
Valoban jo pelda... 1000 (egyezer) Ft is k. sok penz pl egy korso sorert. A
te "sokkal olcsobb" arad meg ennel is olcsobb volt?  :-)))

>>Bp.-Zalaegerszeg 2' 25", - Gyula 1' 50", Siofok 0' 35"
>Siofok 104 km Bp-tol. Mivel lehet ~200 km/h _atlagot_ menni
> Budapest belteruleterol?
Szerencsevel.  Csendes ejszakakon barmikor megoldhato, mas kerdes, hogy a
"Bp" alatt a 0-km kovet ertjuk, vagy a B.orsi Ikeat, merugye az 19 izgalmas
kilometer... Ugy meg mindjart csak 144kmh atlag kell hozza. Bp-Zeg-et en is
megcsinaltam ennyi ido alatt, de az mar huzos... Sot, egyszer
Bekescsaba-Dunafoldvar-Kaposvart (305km) is mentem 2:57 alatt, pedig abban
csak 5km autopalya van (Kecskemet elkerulo). Es ehhez is kellett mindenhol a
140-160, ahol a forgalom csak engedte.

>Olvastatok a Totalcaron a Honda Civic hasznalt tesztet?
>Nem Fogash irta azt egesz veletlen az elozo verdajarol?!
De, miert?

>Ezek szerint egy "sima utcai" autonal minden erosebb fekezes
>utan erdemes megnezetni a fekeket ? :-o
>Esetleg erezni ezt normal fekezesnel is, vagy csak
>130 folotti fekezesnel jon elo ?
Latod apafej, eloszor ezekre kellene valaszt talalnod, aztan elmenni
gyakorolni az autopalya-temporol veszfekezest, es csak UTANA lehulyezni
engem, aki szerint nem valo az utra, akinek a fekezes halalkozeli elmenyt
nyujt... (ld: #2265). Amugy amint visszahul, ujra van fek.

>a fordokat mas ford kulcsaval is be lehet zarni
>Van ebben vmi logika, vagy ez csak "bug" ?
A "hengeres tollu" kulcsos fordoknal en is tapasztaltam, de sztem csak bug.

>mind a n?gy f?kt?rcs?t ?s bet?tet cser?lni kell,
>Ford Mondeo Turnier 2.0 TDCi
Mennyi km van abban az autoban?

>Megint le vizkovesedtem?
Glykolbol es desztillalt vizbol kevert hutokozeg eseten mibol keletkezik a
vizko?

>Benzinbeszagolas, harmadosztalyu ukran csempeszbenzin.
Gondolom meg is kostoltak a szerelok, mint a Macskajaj-ban a dunai ciganyok
az oroszoktol vett benzint (ami Duna-viz volt)...

>Audi A6, a hatso elektromos ablakemelok nem mukodnek.
> Gyerekzar kikapcs, hiba elharitva. 50 ezer.
Tudod mit, ennek a gazdaja meg is erdemli...

Fogash
+ - re: Re: fekek (#2280) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> tarcsa felulete megkemenyedik, ( erre mondjak-uvegkemeny, innen az
> uvegesedes kifejezes) surlodasiegyutthatoja romlik, ugyanakkora
> fekhatast csak nagyobb pedalerovel erhetunk el, amitol meg jobban
> melegszik, tovabb "uvegesedik".

Ez biztos? Én úgy gondolom, az eldisszipált hő arányos a súrlódási 
erővel (ami nem változik az alacsonyabb együttható és magasabb 
pedálerő miatt). Vagyis nem melegszik jobban, csak ugyanannyira.

Ed
+ - Re: hix 2277, dacia, fek stb (#2278) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> rohangal az utakon? A listan ki csereli 2 evente a fekfolyadekot (kb.
> 1000 Ft-rol van szo ugye)?

Pl. Én. De inkább 5000 Ft az munkadíjjal együtt...

Ed
+ - regi kepregenyeket vennek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Keresem megvételre az alábbiakat, jó/elfogadható állapotban, bármilyen ésszerű 
áron:
X-Men 6./Fantom 6.  13.  21. 22. 24./Hepiend Magazin teljes sorozat.
+ - elsosegely (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Triznyak
>Magyarorszagon, a jogsi megszerzesenek feltetele egy elsosegely
>tanfolyam elvegzese, es ebbol vizsgazni is kell. Tanitanak ott
>ertelmeset, hasznalhatot? (Amikor en jogsihoz jutottam ilyen meg nem
>volt) Szoval, tenyleg jo lenne nehany dolgot tudni az elsosegelyrol.
Hugomat par eve azert rugtak ki, mert nem tudott volna levezetni egy
szulest :-)

A'kos


--
Ákos Szalay
+ - elsosegely (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

: Ha megmentesz valakit, akkor utana felelosseggel
: tartozol erte. Amivel nem azt akarom mondani, hogy
: hagyjuk magara a serultet, hanem hogy jol gondoljuk
: meg, kepesek vagyunk-e a szakszeru elsosegelyre, vagy
: inkabb tovabb artunk.

Alapvetoen nem kotelezo *fizikailag* elsosegelyt nyujtani. Az elsosegelybe
beletartozik az is, hogy megallsz, biztositod a helyszint es kihivod a
mentoket. Nemetorszagban egyebkent torveny van arra, hogy ha
elsosegelynyujtas kozben a delikvens allapota rosszabbodik, akkor sem
sittelik le az elsosegelynyujtot (kiveve, ha keszakarva tett rosszat).
Mellesleg az elsosegelynyujto osszeverzett ruhajat stb. is megteritik,
tehat semmi anyagi/jogi indok nincsen a fizikai elsosegely megtagadasara,
max. az, hogy "nem merem" (amiert szinten nem jar buntetoeljaras).

Par eve lattam egy tesztet, beboritottak az utszeli arokba egy autot,
benne 2 ve'res babuval. 1 km-rel kesobb mindenkit leintettek, aki nem allt
meg (az autosok tulnyomo resze) es megkerdeztek oket, hogy ezt megis
hogyan kepzeik. A legszebb egy szolgalaton kivuli rendor volt, aki csak
annyit tudott osszehabogni, hogy a legkozelebbi telefoncellaig ment volna,
ahonnan kihivta volna a mentoket. A tobbseg valamit magyarazott arrol,
hogy nem tudnak elsosegelyt nyujtani, de annal a kerdesnel elnemultak,
hogy miert nem hivtak a mobiljukrol a mentoket...


Udv,
marky
+ - ADAC statisztika es Gyula (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Peldaul ADAC statisztikakat nezve a megbizhatosaga (ujnak 
> is) eleg gyenge (kb. 10-szer akkora esellyel ragadsz az ut mellett,
> mint a megbizhatobbakkal -- Toyota, stb.). Ennek megfeleloen en
> nem indulnek el Alfaval -20 fokban, gyerekkel ejszaka hosszu utra.

Remelem ezt viccbol irtad, ezen a forumon csupa vicces srac van :))) Ha 
nem, akkor gondold at, mert MARHASAG. Szinte 3havonta irom a 
HIX.AUTO-ra, hogy most voltam Korzikan 4200 km, Szicilian 6100 km, 
akarhol es az 5 eves autom meg (kopp kopp) soha nem hagyott az ut 
szelen. Biztos bennem van a hiba, mert az ADAC szerint mar 30x le 
kellett volna rohadnia...

Cs.
+ - Golf 5 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Nem a VW sikertelensegerol volt szo, hanem a kocsik arreserol. 
> Szerinted az uj Golfot most veszteseggel adjak el, nullszaldosan 
> vagy nyereseggel?

Termeszetesen nyereseggel. Ha ujraolvasod, a SIMAN szoba kotottem 
bele. Ez a VW-nek egy beka volt, amit kenytelen volt lenyelni, es ez 
soha nem SIMA ugy... Egyebkent korrekt.

Cs.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS