Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2146
Copyright (C) HIX
2004-04-08
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: Ausztria (mind)  11 sor     (cikkei)
2 re: Jol van, elokerult :) (mind)  7 sor     (cikkei)
3 bikazas (mind)  16 sor     (cikkei)
4 Desing lopas (mind)  59 sor     (cikkei)
5 re: SZIASZTOK! (mind)  6 sor     (cikkei)
6 onindito (mind)  4 sor     (cikkei)
7 designlopas (mind)  54 sor     (cikkei)
8 Ha tele van, akkor ontsuk ki :) (mind)  19 sor     (cikkei)

+ - re: Ausztria (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

:> Wien-Sud szakaszon szeptember ota hidakat huztak fel,

Ilyenkor mindig eszembe jut a 4-es fout Cegledbercel kornyeken.
Tobb mint 3 eve epul egy negysavositas, pedig se hid, se alagut,
csak tobb, mint 40 db 60-as tabla es ket 40-es...


Szep napokat: Antal Attila
Seat Leon 1.6 Aut.
+ - re: Jol van, elokerult :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Akik  nem  emlekeznenek:  Gezank a villamossagtan teruleten tett
>ujszeru  bejelenteseket...
Elnezest  kerunk.  Apoltunk  neha beszokik az irodaba es emileket
irogat.  Elfelejti,  hogy  letezik  a  HIX  Auto  arhivuma,  ahol
visszaolvashato az egesz tema - elejetol a vegeig.
--
Meszaros Geza
+ - bikazas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Par  hete  a  TV  egyik  autos  musoraban  az  ifjabb Suranyi azt
magyarazta,  hogy  zsebre  rakjuk  az inditokulcsot es ugy kotjuk
ossze a ket autot. Az utolso kabelt nem az akksi minuszara, hanem
a  motorblokkra  rakjuk,  bikazunk,  majd  leallitjuk  a bikazott
kocsit, megint zsebre vagjuk a kulcsot es csak utana szedjuk le a
kabeleket.
A Totalcaron azt olvasom, hogy komputeres, injektoros auton illik
leszedni  az akksi plusszat es ugy tolteni masik kocsirol, majd a
toltokabeleket lebontva, az akksit visszakotve inditozni.

Nem  magyaraztak  ugyan  meresi  eredmenyeket, de nehany alapveto
fizikai  osszefuggest  igen.  Nem  tudom, hogy ezek a pasik az en
hiveim  (vagy  Triznyake), esetleg mar korabban felrevezette oket
valaki.
--
Meszaros Geza
+ - Desing lopas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Al!

>Alfa 156 es a Honda Accord esete. Nezzetek meg az A-oszloptol
>mindkettot(ertsd: vagd le az orr-reszt), tok ugyanaz.
>Sajnos a sort meg lehetne folytatni... Ez azert eleg szomoru.
>
>Udv: Bandeeka

Ha ez csak ilyen egyszeru lenne.
Amugy szerintem a nagy autogyartok varjak az eladhato otleteket. Tehat
mindent bele.

Mas:
Kulonben fura modon nekem pl. meg nem tunt fel az uj Astra es a P307
kozotti hasonlosag. Talan azert mert minden nap 8 oraban maximum 5
meterrel a szemem elott van egy rakassal.
Viszont feltunt, hogy az uj Astranal csodalatosan megoriztek a tukrok
osszes jo tulajdonsagat az auto elonyere.
Tipikusan "Astras" maradt a lokharito, az egesz orr-front, az A oszlop
es az elso sarvedok. Elolrol es oldalrol latva az autot kenyes
pontossaggal torekedhettek tervezoi az Astra kepi osszhatasra.
Igenyesebb lett a belsoter, mindegyikben MP3 lejatszos cd-radio, nem
gombot huzol fel tolataskor a valtokaron, hanem egy ravaszt nyomsz be
a karon. Olyan, mintha meg lenne emelve a padlo es kenyelmes ulo
helyzetben szinte nyujtott labbal vezethetsz. Egeszseges piheno ulo
helyzet, nem fekvo mint a japanokban altalaban (Honda, Suzuki). Az
ablakok vallmagassagban kezdodnek. Nagyon jo a kilatas belole. Es
igenyesebb a belsoterben hasznalt anyagok minosege, es kialakitasa is.
Ha leszamitjuk az Opel minoseget (nem pejorativ ertendo), akkor ez az
auto klasszisokkal jobb a G Astranal. Aki ilyen kategoriaju autot
szeretne venni, mindenkeppen probalja ki, legalabb egy korre! Nekem
bejott!

Visszaterve, ennyi erovel aztan az uj Octavia kikopott BMW 5 elolrol.

Az a baj az emberekkel, hogy messzirol, ujsagbol, ritkan, pozolt
kepeket latnak.
Ezek altalaban probalnak ravilagitani a markajellegzetes, vagy a
tipus-specifikus kepi osszhatasra. De leggyakrabban szerintem a
marketing-design kihangsulyozasa, ami nagyon erezheto ezeken.
Manapsag mar olyan formavilagu autokat eladni, mint a "cseppkadett",
vagy a Wartburg 353 keptelenseg. Fut egy design trend, az emberek
kedvelik, tetszik a tobbsegnek, es ezt a tobbseget ez vasarlasra
csabitja. Ezt a trendhullamot meg kell lovagolni. Nem beszelve arrol,
hogy ezeket a tipusokat 4 evigy gyartas alatt tartjak. Ez ido alatt
eladhatonak kell maradnia az autonak. Senki sem ulne bele egy Dacia
formaba, barmily igenyes es technikailag kielegito is volna.

De ha tudsz olyan 4 evig eladhato formavilagot teremteni, ami megnyeri
az autogyartok tetszeset, akkor oket keresd szerintem. Inkabb, mint
hogy nekunk panaszkodj. Ez a latvanyvilag ami a mai autokrol jon a
tobbseg akarata, a tobbi pedig megszokja. Mint en is. :-) (kezdetben
undorodtam a Ford Focus formajatol, viszont ma mar a P206-ot
gusztustalannak tartom)

Ja es ha figyelmes vagy, akkor ezt mar kovetheted lassan 10 eve. De
lehet hogy en tevedek es ez mindig is igy volt. :-)

teeby
+ - re: SZIASZTOK! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi,
Szerintem nem is biztos, hogy lopásról van szó, egyszerűen - sajnos - a
globalizációról (pl. nem titkolt Opel Agila/WagonR+ közös termék): mennyivel
egyszerűebb és olcsóbb a közös fejlesztés, csak más-más név alatt.
Üdv.:
matchbox
+ - onindito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
-- Autoinditomotort  vennek 12V-ost, a behuzomagnes nem szükséges.
Olajszivattyut hajtanek vele.
Koszonettel: Laci
+ - designlopas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Szerintem egy nagyon fontos/szomoru problemarol irok most. Nevezetesen az
>autodesign-masolasrol, azaz az otlettelensegrol. Pl: nezzetek meg az uj Opel
>Astrat es a Peugeot 307-est. Leginkabb hatulrol szembetuno a lopas. Vagy az
>Alfa 156 es a Honda Accord esete. Nezzetek meg az A-oszloptol
>mindkettot(ertsd: vagd le az orr-reszt), tok ugyanaz.
>Sajnos a sort meg lehetne folytatni... Ez azert eleg szomoru.

Total egyetertek! Ebben a loposdiban szerintem a japanok a legnagyobbak. Az Acc
ord elozo generacioi kozott volt olyan, ami 1:1-ben Audi A4-re utott, az itteni
 aktualis Accord elorol komplett Peugeot. A Lexus 430 a B-oszloptol hatrafele o
ldalrol komplett Mercedes W140 (elozo Balna-Merci), a Toyota Corolla meg aztan 
minden. A haromajtosban akad Focus (elorol), akad Stilo (oldalrol), akad Audi A
3 (hatulja),  a kombi leginkabb Octaviara hajaz (esetleg Astra G kombira, most 
nincs elottem). A Honda NSX potencialis utodja (HSC) megszolalasig hasonlit egy
 360-as Ferrariba oltott Enzoba. 
De europa se kutya: a Seatokat folyamatosan probaljak alfaromeositani, DaSilvan
ak a 156 volt az egyetlen nagy dobasa, azota mintha kiurult volna a feje... A F
iat Stilo meg az uj Punto mintha Wolfsburgban szuletett volna, az uj Saab 9.3 s
zerintem egy tulfejlett VW Passat. Az uj Corsa meg egy kis Focus. A Mercedes cs
ak onimado, a C es S osztalyt hatulrol keptelenseg megkulonboztetni egymastol. 
Ha nem allnak egymas mellett, komolyan gondolkodoba esem.
Aki meg egyenieskedik, az sokszor huhuu... A BMW-k egyre ordenarebb modon nezne
k ki, a japan formatervekrol meg nem is beszelve. Komolyan mondom, egy mozdony 
szebben nez ki, mint azok az ocsmanysagok, amiket itt mikrobusz neven utcara en
gednek. Akit erdekel az ocsmanysag csucsa, az keressen ra a Toyota Alphard kife
jezesre... Ja, amugy itt a SsangYong Rexton meg a Lexus RX300 (azt hiszem ez a 
neve a SUV-juknak) 97%-ban ugyanugy nez ki. A kozepmeretu Lexust (GS300?) meg a
lig lehet megkulonboztetni az itteni Camry-tol.  Nesze neked premium markak. Sz
inten Toyota remekmu a Wish, aminek az oriasplakatjan szerintem egy felspoilere
zett P206 pompázik.
Szerintem szep autot egyedul a Pininfarina rajzol, a Bertone csunyan elb...ta a
z Alfas formajegyeket a GT Coupe hatuljan. 

A miertre sajnos semmi ertelmeset nem tudok mondani, meg csak teoriam sincsen. 
Ja de, az van. Ez szerint az azsiai embernek (igy 5havi koztuk eles utan megall
apitva) nincs fantaziaja. Nulla, zero, nichts, nyista. Gepiesen probalkoznak ma
solni, ennek tortenelmi hagyomanyai vannak. Az utobbi ketezer-otszaz evben absz
olut nem leptek elore epiteszetben (mint a legnagyobb formatervezesi celpont), 
minden epuletuk ugyanolyan. A nyugati civilizacio idokozben eljutott Stonhenge-
tol a roman, gotikus, barokk, klasszicista stilusokon at a  modernebb formavila
gig. A sargak nem. A legfantaziadusabb versenyzoik fognak egy ollot, szetvagnak
 harom katalogust, osszeragasztjak a konfettit, ez a formaterv. Televagjak dvd-
vel, internettel, mobil-sms-gps szarokkal, aztan ez a jovo autoja. Konyorgom, A
UTOT miert nem terveznek? Ki nem sz...ja le az internetet? Nem eleg a szobai PC
, a laptop, a Palm, a mobiltelefon? Attol auto egy auto, hogy online? :(((( Nem
 biztos, hogy valaha is akarok uj autot. Az viszont ezer szazalek, hogy igen so
kmindent megtennek egy regiert, amit mesteremberek alkottak. 

Fogash

ui: volt idom totalcarozni, par kotelezo olvasmany a teveadasaik kozul: Alfa 14
5QV (nem csak azert, mert Alfa!),Volvo S60R, Lancia Deta HF Integrale, Lancer E
VO IV es VI, illetve az olvasoi palyazatra beerkezett muvek kozul a Krizis. Hih
etetlen...
+ - Ha tele van, akkor ontsuk ki :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Bikazas: Kisse tele van a temaval a rozsaszinu napozom. Aki az
> elmult hosszas vitaban nem tudta eldonteni, hogy alkalomadtan
> hogyan bikazna, az most sem fogja, mert kicsi eselyet latom,
> hogy barmely reszrol ujabb, meggyozobb ervek kerulnenek elo.

Az emberek sajnos nem ugy mukodnek, ahogy elvarnank, mert mindezek
ellenere csak akadt valaki, aki ujbol rakerdezett a dologra...
Hogy egy meresnel meggyozobb ervet nem tudunk keriteni, az igaz,
viszont a masik oldalnak talan meg akadhatna valami a tarsolyaban!

Triznyak pl. igazan megtehetne, hogy idezi azt a bizonyos leirast,
vagy ha ilyen nincs, akkor mondja azt. De o a kerdest siman
elengedi a fule mellett - ezt a modszert bizonyara tanitjak
autoszereloknek a "Hogyan reagaljunk, ha a hulye ugyfel azt
kerdezi, hogy miert cserelte ki a komplett motort, amikor csak egy
vezeteket kellett volna visszadugni" nevu tantargy kereteben :)

En azt furcsallom, amikor valakit nem ez zavar, hanem csak ugy a
tema altalaban...

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS