Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2353
Copyright (C) HIX
2004-11-03
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 subaru automata (mind)  17 sor     (cikkei)
2 Re: parkolas (mind)  18 sor     (cikkei)
3 re:Re: Nemetorszag (mind)  43 sor     (cikkei)
4 Vectra (mind)  36 sor     (cikkei)
5 Vectra meg tali - mert tegnap nem rakta bele (ma meg 2s (mind)  58 sor     (cikkei)
6 Edesapam autoja (mind)  85 sor     (cikkei)

+ - subaru automata (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

helo

>>>>>>>>>>>>>
Az autó ugyan négy sebességes, de van egy autómatikusan
kapcsolódó overdrive. Ez kb úgy néz ki, hogy 3400nál 160al megy az
autó, és érezhető kapcsolás nálkül visszaesik a fordulatszám 3000-re,
és itt már van motorfék is!
<<<<<<<<<<<<<

Overdrive legjobb tudomasom szerint az a fokozat, amikor az attetel
kisebb, mint 1, ebbol adodhat a neve is. Amit te tapasztahatsz, az vagy 1
kulon sebesseg vagy lockup: a nyomatekvaltot athidalja 1 rud, a motor
nyomateka direktben jut a valtohoz, nincs csuszas.

Amugy gratula a kocsihoz:)

udv: lukit
+ - Re: parkolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Quoting Ivizc Laszlo:

> lattatok mar?
>
> http://koth.hu/~til/parkolas.htm

Mellekszal kovetkezik: jol latom hogy az autot elol-hatul egy hevederszeru
kotellel a kerekjaratban emelik fel? Biztos hogy ezt kibirja minden auto?
Ertem ugyan hogy az alatamasztasi felulet nagyobb mint egy hazi emelonel,
de kisebb mint annal amit a szervizekben hasznalnak es nem is ott van ahol
altalaban megerositik a karosszeriat az emelhetoseg miatt. En nem szeretnem
ha az enyemmel ezt csinalnak...

Mellekkerdes bis: ha ilyenkor baja esik az elszallitando autonak, ki fizeti?
:-)

--
Udv, Sandor
+ - re:Re: Nemetorszag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Sandor irta:

>Azt hiszem hogy te kizarolag arrol az esetrol gondolkodva vontad le ezt a 
>kovetkeztetest mikor a fout balra kanyarodik:-) Gondold azt is vegig, 
>mikor jobbra kanyarodik. Nem indexel, tehat a fouton marad (jobbra 
>kanyarodik). Te arrol az utrol erkezve nem allsz meg (mert hat a masik 
>kanyarodik), mehetsz akarhova, nem zavarod ot. Es kozben kiderul hogy 
>dehogy, egyenesen megy. Ergo ha nem indexel, muszaj megvard hogy mit 
>csinal, akkor is ha szabaly szerint mehetnel :-)
>  
>
Igy igaz! Legfeljebb anyazok :-)). De, ha nemet szabaly szerint nezzuk 
es nem indexel jobbra (fouton marad)
akkor is anyazhatok. Ha viszont a foutra jobbra (ele) akarok 
kikanyarodni, es elfelejt indexelni, -nemet
szabaly szerint nezzuk ismet- kimegyek ele, mert hiszen egyenesen leter 
a jobbrakanyarodo foutrol,
es kesz a csatt. Magyar szabaly szerint semmi gond ha sosem
indexel, legfeljebb megvarat. Lehet, hogy a nemetek szabalyszerubben 
indexelnek, es ott mukodik,
nalunk a helyszinelok munkaja none csak meg.


>Mig ha jobbrakanyarodo uton fouton felejtesz el indexelni, osszementek :-)
>
>  
>
Ezt nemertem. Magyar szabaly szerint a fouton elsobbsegem van, meg 
indexelnem se kell hozza.

>Szerintem nem. Mar csak azert is, mert lehet peldaul hogy a mellekutrol 
>jovonek nincs is tabla hogy ott pontosan mi is a fout, csak az hogy 
>elsobbseget kell adjon. Mig az ut geometriajarol nem kell tabla,, azt 
>latja :-)
>
>  
>
Igen, de nemindexeles eseten gaz van. Nalunk csak bosszusag :-))


Udv: Arpi
+ - Vectra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv,

Na, szerintem nem teljesen tisztak itt az infok a 
Vecta-kerdesben, ugyhogy pontositanek 1-2 dolgot.

Tehat 1993-97 kozotti Vectra kell.

1995 kozepeig volt a Vectra "A". Ebbol a fazonigazitott valtozat
1992 szeptembere ota fut, tehat ha 1993 az also hatar, akkor
erre mar nem kell odafigyelni, mert adott.
(Ez az amit avi "buboreklampasnak" nevez, de szerintem konnyebb
a hutomaszkrol megismerni, ami a vizszintes resek helyett
egy  Opel emblemat keretez - mellesleg a regi
szerintem sokkal szebb volt, de mindegy.)
A dizeleket leszamitva, ami tenylegesen elofordul a piacon, az
az 1.6i, 1.8i, 2.0i. Mindenkeppen a 2.0i az idealis valasztas,
mivel az Opelek szokasos leattelezese miatt az sem egy eromu,
a kisebbek meg plane birkoznak az auto sulyaval.
Elofordulhat meg 2.0 GT (150 LE), 2.0 turbo (204 LE), meg
2.5 V6 (170 LE), ezekbol csak a V6-os lehet erdekes, a
masik ketto kulturatlan, kevesbe tartos, es a futomuvuk is
kemeny, szerencsere baromi ritkak is. Ugyhogy lenyegeben
le lehet szukiteni a kort a 2.0i-re, hacsak a mazli az ember
ele nem sodor egy 2.5 V6-ot.

1995 oszetol van Vectra "B", legendasan rosszul sikerult az
elso szeria, az elso nehany evben rengeteg gyermekbetegsege
volt. A fazonigazitasra/fazonigazitaskor (ami asszem '98-ban
volt) minden rendbetettek az auton, ami problemas volt. 
1995-97-est inkabb nem vennek. Viszont vezettem fazonigazitas
elott par honappal keszult 1.6i-t, es meg voltam dobbenve,
hogy mennyivel jobb vezetni annal, mint amire szamitottam.
Tehat vagy CSAK :) megbizhatosagban rossz az elso 3 evjarat, 
vagy sokat javitottak az auton mar a fazonigazitas elott is.

Z.
+ - Vectra meg tali - mert tegnap nem rakta bele (ma meg 2s (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Na ezt irtam tegnapelott aztan megsem jelent meg, biztos rosszul jar a
HIX Jozsi oraja.

Sziasztok,

Nekem 2 Vectram is volt, egy 1.8 piros hatchback, amugy fapados meg egy
2.0 8V fullos feher automata. Mindketto tobb mint 200ezret ment, gond
nelkul, eladni sem volt nehez.

Nagyon szerettem mind a kettot, kulonosebb problema nem volt veluk. Egy
dolog kergetett az oruletbe mind a kettonel, az elso stabilizatorrud a
szilent blokkban meleg idoben nagy roppanasok kisereteben elforgott. Nem
segitett sem a szilent csere, sem a gumi kenese, semmi. K_pjak be a b_zi
mernokok, tenyleg emiatt adtam el a kocsikat. Es mind a kettonel ez
volt, es nem volt futomuves vagy szerviz aki tudott volna mit kezdeni
vele. Uj szilent egy honapig megoldas volt, utana minden a regiben ment,
foleg jardaszegelynel vagy amikor a stabi kicsit jobban meghajlik. Ki
kell dobni a stabilizatort, szerintem :-)

A 2.0 automataval ment mint a golyo, fogyasztas olyan 9 l korul volt.
Szerintem az A Vectra kivul es belul is szep, kiforrott auto, ma sem
nevezheto csunyanak vagy korszerutlennek. Ki tudja, egy 2.5 V6-ra meg
beneveznek ma is, csakis automataval! Ja es a hatchback csomagtere
akkora, mint egy... mint egy nagy csomagter. Aprosagok miatt a
"buboreklampasat" vegyetek (94 utani) onnan ismered fel hogy az elso
lampa ive meg van torve es a hatso lampan van egy kis "buborek". Hatso
sarvedoivet szoktak menetrend szerint cserelgetni, meg nekem meg a
benzincsovek oregedtek el. Errol van egy sztorim: iszonyat benzinszag, a
motorterben az AC pumpa nyomasa hatasara vagy 3 helyen spriccel a benya.
Nosza beultem, majd a szerelom jol lebaszott, hogy mertem elvinni hozza
a kocsit. Utolag visszagondolva konnyen "melegge" valhatott volna a
helyzet.

Szerintem sok praktikus otlet jellemzi, igenyes kivitelezes es jo
anyagok. Szerintem olyan tu'ra'zo's-bulizo's kocsi. Szerintem. (nem
tu'lra'zo's).

Namost a talira meg lehet hogy a Kornel nem jon, mert sem o, sem a
feleslegem nem akar hatul ulni, es elore latom a vita veget. Na mindegy,
en megyek. Viszek Hubertust, meg Whiskyt, meg vodkat, hatha kifogy az
uzemanyag utkozben, es akkor ezzel lehet potolni, amint azt a filmekbol
tudjuk.

Rendeztem egy mini talit mult csutortokon a Mammutban, ott volt Strezi
(Micu Tomi), Lovas Peti es neje meg Kornel. Namost, ugy tunik hogy
Suzukitulajdonos Strezi Micu RX Tomi megis legurul a talira, a
szervezoknek javaslom felvenni vele a kapcsolatot. Kornelt meg igazan
elvihetne valaki, mondjuk Pici :-) (csak mert olyan jol
osszehaverkodtatok Bogacson...). Varom a jelentkezoket! Nem kell felni,
ha nem masnapos, szol mielott elengedi magat :-)

Ja es a Frigyes hazaspar erkezeset meg egyenes adasban kellene
kozvetiteni, Jo Frigyes kocsi nelkul videken... (Es keretik rola peldat
venni, hogy meg kocsi nelkul is eljon!)

avi
+ - Edesapam autoja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

	  Nagyon reg nincs idom a listat meg csak olvasni
	sem, eleg sok a dolgom, de az egyik legutobbi ker-
	desemre (bar ez inkabb keres volt) megvan az ered-
	meny.
	  Az volt a kerdes, hogy objektiv/szubjektiv ta-
	pasztalatot, velemenyt kerdezzek (fokent) ket au-
	torol, amin edesapam gondolkodott, nevezetesen a
	Ford Mondeorol (2.2 TDCi) es a 156-os Alfarol (2.4
	JTD).
	  Mult heten vette at az autojat, ami nem mas lett,
	mint a Ford. A "legutosebb" erv mellette az volt,
	hogy edsesapam "szuknek" tartotta az Alfat. (Pedig
	egyaltalan nem nagy darab, teljesen atlagmeretu.)
	  Magam is korbeautoztam vele a Velencei-tavat
	mintegy probakorkeppen. Egyaltalan elkepzelesem
	sem volt, mit varjak tole, diesel gepjarmuvet csak
	a volt cegem osoreg Fiat Fiorinojat (1.7d) vezet-
	tem, es hat azt sejtettem, hogy ez mas lesz. Nekem
	rettenetesen furcsa volt a 6-sebesseges, az Abarth-
	hoz kulonosen rovid valto, mar ami az attetelt il-
	leti. Az egyes gyakorlatilag olyan hamar kiporog,
	hogy azon gondolkoztam: a "dieselesek" nem szoktak
	kettesbol indulni? (Jo, ez a mutatvany eloadhato
	beninessel is, de azert nem hinnem, hogy ez jellem-
	zo.) Amugy erdekesen huz a kocsi: hirtelen padlonal
	alig mozdul, majd ugy egy masodperc mulva "startol
	el" (nem 0-rol, hanem rugalmassag, menet kozben).
	Nem tudom, hogy ez a drive-by-wire mukodessel ko-
	szonoviszonyban sem levo produkcio elektronikus
	gaz miatt van, minden diesel ilyen, vagy a turbo
	elektronikaja teszi?
	  Apropo, turbo. Az en ismereteim odaig terjed-
	nek, hogy a turbo azert jo, mert a motor nem maga-
	tol szivja magaba a levegot, hanem a kipufogogaz
	altal hajtott szerkezet preseli bele, es ez telje-
	sitmenynovekedest okoz. Errol a Mondeorol azt mond-
	jak, hogy a 400 Nm max. forgatonyomatek kicsit csa-
	las, mert az tultoltesnel van, amugy csak 360. Ne-
	kem ez nem jelent semmit: felolem toltson tul, a-
	mikor csak akar... Szoval ez mit jelent, miert
	"baj", ha tultoltes van, es egyebkent is? (Sz'al
	latszik, tok hulye vagyok a temahoz.) Ha valaki
	tud kuldeni jo linket, ahol ertelmesen es magya-
	rul el van magyarazva, akkor az eleg lesz, koszo-
	nom, nem akarom a listat "tanfolyamositani".
	  Az auto egyeb tulajdonsagairol. A futomuvet es
	a feket nem tudtam igazan tesztelni, egyreszt,
	mert nekem meg fucsa volt a motor karakteriszti-
	kaja is, szokni kellett, meg nem is tul valtoza-
	tos az iram a Velencei-to korul. De elso benyomas-
	ra tetszik a futomu, a fek mar nem annyira. Fog
	jol, de mintha nem lenne eleg hatarozott. (Ez per-
	sze koszonheto annak is, hogy az autoban 1200 km
	volt akkor.) A valtoja viszont fantasztikus! Pon-
	tos, rovid uton jar, hihetetlen hatarozott es
	gyors. (Aztan hogy ez meddig marad igy, kerdes.)
	  Szamomra teljesen meglepo volt az ulesfutes.
	Egyreszt nem ketallasu volt (ON/OFF), hanem foko-
	zatokat lehett rajta allitani, masreszt _hutheto_
	is volt - szinten fokozatallitasi lehetoseggel.
	Az edesapam valami Sony hifit kert bele, amibe az
	egyetlen eloltolto nyilason 6 CD-t lehet egymas
	utan rakni - azaz a fejegyseg egy CD-valto. Ilyet
	mar latthattunk, de ez meglepoen gyorsan cserel
	CD-t magaban, siman lehet ugy shuffle/random (ki
	hogy ismeri :-)) lejatszat csinalni, hogy akar
	kulonbozo lemezekrol, nem kell ket track kozott
	fel evet varni. Az ulesek elektromosak, bar nem
	memoriasak. Nem sportulesek, de ez nem is sport-
	kocsi. Kivancsi leszek rajuk hosszutavu utazasnal.
	  Vegul egy utolso kerdes: nem tudja valaki a
	hivatalos technikai adatait ennek a motornak, il-
	letve az ezzel a motorral szerelt autonak? Tu-
	dom, megoszlanak a velemenyek a katalogusban sze-
	replo gyorsulas- es vegsebessegertekekrol, de en
	azt mondom, megiscsak egy osszehasonlitasi alap.
	Viszont a ford.hu sem tartalmazza csak a 2.0-s
	TDCi adatait, amik 9.8-as 100-as sprint es 208
	km/h-s vegsebesseg. Erdekelne, erre mi a mondas.
	  Hat ennyi, elnezest, ha hosszu voltam, udv
	mindenkinek:

							Nagyak

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS