Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2214
Copyright (C) HIX
2004-06-15
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 klima es hutoviz (mind)  14 sor     (cikkei)
2 utathelyezes, jobb a benzin, mint a dizel (mind)  32 sor     (cikkei)
3 jegveres (mind)  21 sor     (cikkei)
4 Sarfogo gumi kerdes... (mind)  14 sor     (cikkei)
5 Rain-X (mind)  5 sor     (cikkei)
6 Re: Jobb kormanyos (mind)  15 sor     (cikkei)
7 Re: pontositas (dizel) (mind)  43 sor     (cikkei)
8 Re: OFF (mind)  14 sor     (cikkei)
9 Re[2]: metro 4 (mind)  12 sor     (cikkei)
10 Jegveres (mind)  6 sor     (cikkei)
11 RE: VW Caddy TDI Racer (mind)  24 sor     (cikkei)
12 RE: legszennyezes (mind)  23 sor     (cikkei)

+ - klima es hutoviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, 

Mostanaban azt jatsza a kocsim, hogy ha kicsi (->0) a menetsze'l es raadom a 
manualis) klimat, akkor szepen elindul felfele a vizhofok - igy pont dugoban 
nem tudom hasznalni.
Hol keressem a hibat: ekszij? ventillator? (A komplett hutorendszer ki lett 
nemreg cserelve, az valoszinuleg jo. Bar az ekszij is nemreg lett
cserelve... a ventillator termeszetesen forog, bar alapjaraton klimaval 
leesik egy szazast a motor fordulatszama... talan ez?) 

Kosz,
pJ 

Ford Scorpio
+ - utathelyezes, jobb a benzin, mint a dizel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Fogash irta:
: Igen, es (ahogy mar mondtam) csak a kifele menet jobb oldaliak
: szabadultak meg, a bal oldaliaknak csak elorol hatra kerult a zaj,
: vagyis egykutya.

Nem ismerem a kornyeket, de szerintem a baloldaliakkal kegyetlenul
kitoltak. Indoklas: az utmenti hazakat ugy szokas felosztani, hogy konyha,
nappali van az ut fele, gyerekszoba+haloszoba pedig hatra, ahol kisebb a
zaj...

###

: 3.) Az EU4 szigorubb a legtobb amerikai allamban ervenyes szabalyozasnal,
: kiveve az ott is ritka kaliforniaiakat. Az meg komplett baromsag, hogy
: "felaldozzak a kozegeszseget", jollehet erdekes kerdes, hogy nemeto-ban
: pl miert nem kotelezo a dizelekre valo NOx katalizator, vagy a

Miert, Magyarorszagon kotelezo a katalizator (folszereltek volna
az IFA-kat katalizatorral?). Ettol fuggetlenul a szennyezesi kategoria
alapjan torteno adoztatassal eleg jol lehet iranyitani a dolgot + "a vevo
kiraly". A nemet autogyartok nagyon pruszkoltek, amikor kijott a Peugeot
607 dizel reszecskeszurovel, hogy nincsen elettartama, a motor
optimalizalasaval sokkal jobban jarunk, stb-stb. A "hulye" nep viszont az
"ertelmes" nemet autogyarak szamara erthetetlenul reszecskeszurot akar,
igy az oszi modellektol kezdve hogy-hogynem, a nemetek is kirukkolnak
vele.


Udv,
marky
+ - jegveres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A jegvert kaszni klasszikus peldaja annak, hogy CSERE.
Es a kasznicseret hogy oldjak meg? En ugyan csak a Audi-sorokat lattam kozelrol
, de nem hiszem, hogy akar a Hodlmayer akar a Porsche Pest barmelyik muhelyeben
 lenne pl. muszerfal-beragaszto robot... Es ha nincs, akkor hogyan valosul meg 
a kasznicsere? Vagy csak elemeket cserelnek, a tobbit meg gittelik?
Szomoru sors ez egy autonak, az egyszer biztos. :( De hogy van pofajuk utana il
yent teljes aron eladni, az meg egesz elkepeszto. Miutan a biztosito ugyis kifi
zeti a cegnek a tarolt autokban keletkezett kart (feltetelezem, ezekre van bizt
ositasa a kereskedonek), az utana teljes aron torteno eladas nem sert nehany jo
gszabalyt?

Kereskedoi gerincrol jut eszembe: kozeli ismeros a varos elektronikai cuccokat 
arulo nagy uzleteben dolgozik. Eladott egy csomo autoradiot egy Opel-kereskedon
ek, nagy tetelrol leven szo atutalassal. A kereskedo nem fizet, mondvan, nincs 
penze. Helyette felajanlotta, hogy ad autot. Erre az alkalmazottak ra is ugrott
ak (a srac is, mert venni akart). De mivel a kereskedonek valszeg orszagszerte 
tartozasai vannak, a GM Hungary neki se adja ki az autokat, igy szegeny srac mo
st harom honapja ul, varja az autojat, ami ugye nem erkezik. De a munkaltatoja 
vonja a fizetesebol a reszletet, mert ugye a radiokat eladta, bevetel meg nincs
. 
Fogash
+ - Sarfogo gumi kerdes... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

:> erdekes kerdes, hogy nemeto-ban pl miert nem kotelez
:> o a dizelekre valo NOx katalizator, vagy a reszecskeszuro.

Ha jol emlekszem, a sarvedo gumilap nem hasznalata is
nemet otletbol jott, nem ?

Egyebkent mi indokolja a sarvedo gumilap nem hasznalatat ?
Legellenallas novekedes ? Sulygyarapodas ? Gyartasi koltseg ?


Szep napokat: Antal Attila
Seat Leon 1.6 Aut.
+ - Rain-X (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Elfogyott a Rain-X szelvedo kezelo folyadekom, es nem nagyon talalok.
Szerintetek tudok venni valahol, lattatok mostanaban ilyet valahol?
elore is koszi.
udv
+ - Re: Jobb kormanyos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Fogash,

> azt irtam, hogy az USA-n
> kivul mindenki gyart jobbkormanyos autokat. 

  Erre valaszoltam azt, hogy peldaul a Mazda es a Jaguar (mindketto 
Ford) gyart jobb kormanyost, hacsak valami nem tortent, amirol lemaradtam.
(Legkozelebb nezzel meg uj Jaguart, nagyon hasonlit a Taurusra...)
  Tessek pontosan fogalmazni, mert az 'amcsikat leszamitva' illetve
az ujabb 'USA-n kivul' kategoriak eleg homalyosak. Pontosan mit ertesz
alatta? Gyar helyet? Tulajdonost? Szekhelyet? Pontositas...
  Ja, es a Suzuki is amcsi ceg (GM). Manapsag alig maradt autogyarto,
amelyikben nincs amcsi kez.

Gyula
+ - Re: pontositas (dizel) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Fohash,

> 1.) Az autokat karban tartjak, a kornyezetvedelmi vizsgalatokon
> nem csuszhat at nem megfelelo auto,

  Na persze. *Ott* ritkabban, mint egyes europai orszagokban. Mennyi
most Pesten zoldkartya?
  Masik kerdes: anno (emlekeim 1998, de lehet hogy 1999) Maryland
mar bevezette a 'fekpados' merest, azaz kulonbozo sebessegeknel mertek
a karos anyagokat es g/km (jo, jo g/mile) egysegben. Ezzel szemben
tavasszal Nemetorszag meg mindig az alapjarat/emelt fordulatszam
modszert csinalja terheletlen kocsival. USA-ban $12-ert, nemeteknel
EUR 40-ert.

> 2.) A finomitoi legszennyezes kb 11%a a kozuti legszennyezesnek,
> vagyis ha a fi nomitoi kibocsatas no, de a kozlekedesi csokken,
> akkor nagyjabol tizszer olyan jol jarunk.

  Ezt most ki kene jobban fejteni. Dizel mennyivel szennyez kevesebbet?
Fogalmam sincs. Kellenenek szamadatok...

> Az meg komplett baromsag, hogy "felaldozzak a kozegeszseget",
> jollehet erdekes kerdes, hogy nemeto-ban pl miert nem kotelez o
> a dizelekre valo NOx katalizator, vagy a reszecskeszuro.

  Te is rajottel: "reszecskeszuro". Nemeteknel azert nem kotelezo
a szuro, mert a nemet autogyarak (jo kerdes, ez mit is jelent) nem
tudjak elviselheto aron eloallitani, ha egyaltalan elo tudjak allitani.

  Felreertes ne essek, nem azt allitom, hogy USA olyan tok jo
kornyezetvedelemben. Messze nem. De Europa sem. Messze nem. Ha
jol emlekszem, Eszak-Amerika adja a vilag szennyezesenek 45, Europa 40 %-at.
Mindezt ugy, hogy a ketto ossze lakossaga talan 3/4 milliard, azaz toredeke
az ossze nepessegnek. Engem az amcsi szennyezesnel jobban idegesit, hogy
mi lesz, ha Kina, India es Brazilia (ez a harom orszag a Fold nepessegenek
tobb mint felet kepviseli) eleri az europai iparosodasi szintet a
vele jaro szennyezessel. Ja, es rajuk nem vonatkozik Kyoto (tessek elolvasni
a szerzodes szoveget)...
  Magan megfigyeles: USA-ban gyakoribb az olajjal futes, igy
nincs 'felesleges' dizel uzemanyag. Europaban van. Ennyi. Ez lehet, hogy
total baromsag persze.

Gyula
+ - Re: OFF (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Aleox,

> Mire eljonnek a valasztasok 2006-ban, addigra a metroalagut 2/3-a mar
> elkeszul, igy nagy botorsag lenne nem folytatni.

  Ez miota zavarta a politikus urakat? Ld. 'Nemzeti Godor'. Ott se semmi
penz lett kidobva az ablakon.

Gyula

P.S.: Ez visszafele is nyilvan ugyanigy megtortent, a kulonbseg annyi,
hogy az MSzP vigyazott, hogy sok pici bosszu legyen, ekkora nagy egyben
ne (pl. nem epitik fel csakazertis az Engels teren az erdetit). Bar az
M5 koruli cirkusz kezdi elerni ezt a szintet...
+ - Re[2]: metro 4 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HIX AUTO #2210, Kadar Szilard >:
 >A legujabb megegyezesek szerint a 4-es metro a Kelenfoldi palyaudvartol nem
 >csak a Keleti palyaudvarig menne, hanem 4 megalloval tovabb egeszen a
 >Bosnyak terig.

Vegre... foggalmam nem volt, hogy merre fog menni ez a vonal. :o
Csak meg valami. A piros es a kek metrot en azt hiszem mar soha az eletben
nem fogom szamokkal illetni, mert keptelen vagyok megjegyezni h melyik
melyik. A 4-esnek nem lesz szine? ;]
-- 
Udv,
           Hunter       http://vnet.hu/huntah/       -[HE 1.2beta1;]-
+ - Jegveres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A jegvert kaszni klasszikus peldaja annak, hogy CSERE.

Vagy "kihorpasztgatas"; van egy ceg, ami direkt ilyesmivel
foglalkozik. Ha pl. a tetot kell cserelni, az eleg kinos, ugyhogy
a csere nelkuli megoldast jobbnak tartom, de miutan mindket
esetben teljes ertekunek adjak el a kocsit, vegulis tok mindegy...
+ - RE: VW Caddy TDI Racer (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Jujj, nem tudom ti hogy vagytok vele, de en mar vezettem utcai valtozatot a
Caddy-bol :( Hat mit mondjak, talan egyike az utolso autoknak, amit
atalakitanek versenygeppe :((( A puttonya nagyon magas, es ez 120 km/h felett
eleg billegosse teszi az autot. 140 km/h felett mar nem mertem menni vele, mert
egy enyhe szello is olyan mertekben megbillegtette, hogy mar azt hittem most
szallok fel es repulok tovabb, mint egy repulo. :((( Igaz, pehelysulyu a
jargany, es egy eros motor visszi, mint a fene, de kanyarodasra es nagy
sebessegu szlalomozasra total alkalmatlan. Amit en vezettem az kb. 70 LE
lehetett, igy a versenygep  230 loereje irto soknak tunik hozza. Irjak, hogy
nem kell porgetni a motor, mert 3700-on leadja a csucsteljesitmenyet. Hmmm,
tudtommal egy dizel csak 4000-ig (modern dizelek max. 5000-ig) porognek, tehat
a 3700 igenis nagyon magas fordulatszam! Dizelek utcai hasznalat soran
1000-2000 kozott porognek, dinamikus porgetes eseten akar 2000-3500 kozott.
A TDI Racer motorjabol inkabb a 470 Nm-ert lehet kihasznalni, mert ezt a
800-900 kg-os autot viszi, mint egy raketa. Igy becslesem szerint az autonak
nagyon jo a gyorsulasa, jo a rugalmassaga, es ha nagy feket tettek ra, akkor
a fektavja is igen rovid. Vagyis egyenesekben jo, de kanyarhoz igencsak le
kell fekezni. Ez a menetdinamika sokat nyom latba kis sebessegu kanyarokkal
es visszaforditokkal telituzdelt palyan. Ilyen palyakorulmenyek kozepette
realisnak tunik az a 12-ik hely. De szerintem jobban jartak volna, ha
ugyanazt a mocit egy Golf-ba tettek volna, mert az legalabb tud kanyarodni
is, es nem akar felborulni 140 felett :)))

udv: Aleox
+ - RE: legszennyezes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fogash irta:
>2002ben az amerikai uj autok atlagfogyasztasa 20 eves csucsot dontott, mig
>Europaban epp eldontottek, hogy a CO2 kibocsatast (ami kozvetlenul a
>fogyasztassal fugg ossze) 140g/km ertekre kell csokkenteni.

Kivancsian megneznek egy atlagos amerikai es europai uj gyartasu auto
karosanyagkibocsatasat kimutato jegyzokonyvet! ;) Az amerikai 10-15 literes
fogyasztasahoz kepest egy europai dizel 5 literes karosanyag kibocsatasa
nem lehet tul sok. Igaz, a benzineshez kepest a reszecskek (korom) aranya
megugrott, de erre vannak (igaz egyelore resz-) megoldasok, lasd
reszecskeszurok. Tehat az amcsik allaspontjaval en sem tudok egyeterteni!
Es ha azt veszem figyelembe, hogy Europaban majd minden masodik auto dizel
manapsag, akkor maris jobban allunk. A fentiek miatt mara a kontinens
atlagfogyasztasa 10 evvel ezelotti ertekhez kepest 8-10%-al csokkent!
Es ez a csokkenes annak ellenre bekovetkezett, hogy az autok tomege ez ido
alatt drasztikusan megnovekedett! Na ezt csinalja utanunk valaki :)

Velemenyem szerint az autok fejlesztese teren az europaiak es a japanok
toronymagasan vezetnek az amcsik elott, igy az amcsik valahogy probaljak
megcsepelt ontudatukat visszaszerezni, de ez egyelore kimerul ures
szocseplesben. ;)

udv: Aleox

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS