Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2297
Copyright (C) HIX
2004-09-07
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: re: Fagyallo szag (mind)  18 sor     (cikkei)
2 Re: Mercedesz W124-ben otthonvagyok (mind)  8 sor     (cikkei)
3 autoatiras (mind)  26 sor     (cikkei)
4 Fekek (mind)  13 sor     (cikkei)
5 Miert az a tema, ami (mind)  47 sor     (cikkei)
6 torokok (mind)  12 sor     (cikkei)
7 HiX6 Neszmely ! (mind)  46 sor     (cikkei)
8 misztikus aszfaltkorok (mind)  19 sor     (cikkei)
9 Elmenybeszamolo (mind)  95 sor     (cikkei)

+ - re: re: Fagyallo szag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Triznyak irta:
>Ha 40ezer alatt nem kellett utantolteni, akkor az a lyuk olyan kicsi,
>hogy nincs is.
>Igy meg nehez lesz megmagyarazni, hogy miert is csereljek garanciaban.
Hat azert fogyogatott, de meg mindig jova a min folott van, es nagyon
kicsit fogy. A szag biztos nem a semmibol jon azert.
Azert a Swiftem jobb volt ilyen szempontbol.
Full fapad, de ott nem fogyott semmi. 90kkm-el adtam el
es eredeti fekekkel.

>Lehet, hogy a Suzuki mar olyan vekony anyagbol kesziti a hutot, ami a
>szagot atengedi, a folyadekot pedig nem.  :-P :-)   ( bocs)
:-))
Akkor nagyot alkotott! Ilyen szűrő eleg draga lehet :-)

Arpi
+ - Re: Mercedesz W124-ben otthonvagyok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasz!

Lacinak hivnak es mercedeszekhez eredeti nemet Goetce gyuruket keresek. Az alap
 mereteket. Mik az arak nalad? 
Dolgozom pl: 300 D es turbo diesel, 560 SEL, 420, 450 - es motor tipusokon.
Varom a valaszod,   udvozlettel: Laci

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 66-53-137-191.stkn.localnet.com)
+ - autoatiras (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Eloszor is elnezest kerek mindenkitol, ha olyat kerdezek
ami esetleg nemreg volt itt tema, de par honap lemaradasban
vagyok (csaladi okok miatt) a hixauto elolvasasaval, most
88 hix auto-t nem olvastam meg el, de folyamatosan es
idorendben olvasom, ahogy van idom, nem akarok lemaradni
semmirol sem  :-)

Na, szoval olyan kerdesem lenne, hogy mostanaban mibe faj
egy auto megvetelenel az atiras stb?
Konkretan mondjuk egy '80-89 kozti benzines 1.6-2.0
PASSAT vagy ASCONA eredetisegvizsga, stb. Mivel mar
regen vettem autot, nem vagyok otthon mostanaban ezekben
a dolgokban. Ha kerhetnem: a valaszt maganba is az
 opelgeri_kukac_freemail.hu cimre, mert ugye az a 88 e-mail
nem ma lesz elovlasva, es mint emlitettem idorendben olvasok.

Ha valakinek a fent emlitett tipusu es evjaratu auto van a 
birtokaban, megoszthatja velem az uzemeltetsei tapasztalatait
(azt is maganba (is) kernem)...

Elore is koszi!

Udv!
GERI
+ - Fekek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Az eddigi tavolsagokat figyelembe veve addigra ~70ekm
> lesz az autoban, tehat a tarcsak elvileg 100ekm-ig siman
> elfutnak majd...

Ugye erzitek, hogy ez csak a sofort minosito dolog... Emlekeztek meg 
arra a listatarsra, aki a Szuzukin minden 10000 utan fekbetetet 
cserelt? Esetleg arra, akinek kigyulladtak a fekek? Minden attol fugg, ki 
mennyit jar varosban, ill. autopalyan. A varos eszi a fekeket, 
autopalyan esszel autozva szinte korlatlan az elettartama...

Cs.
+ - Miert az a tema, ami (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> A HIX AUTO lassan ilyen Alfa-kultuszlistava alakul, 2 ev, es oda....

> En nem erzem azt az iszonyu kesztetest, hogy SAAB-rol szolo odakat
> zengjek azert, mert nekem az tetszik, igaz, nem is tamadja senki,
> talan mert nem nagyon van miert. 

Elmondom a tollambol (billentyuzetembol) miert kerul sok Alfas dolog a 
listara. Az elso ok, hogy a listara az elejetol irok es megszoktam, hogy 
az autom minden rezduleserol beszamolok, kitargyaljuk, megbeszeljuk. 
Mikor Tipom volt, rengeteg hasznos informaciot szereztem itt. Az 
Alfakkal kevesebb gondom volt, illetve megvaltozott a tarsasag is, 
ezert egy idore elmaradtam, bar a listat olvastam. Mikor viszont 
nekifogok irni, nem nagyon tudom abbahagyni. Napi 10-12 orat 
munkaban vagyok, 8 orat alszok, marad 4 ora szabadidom. Ezalatt a 
hobbimnak hodolok, ami az autozas. Szabadsagot ritkan kapok, a 
fonokom nem akar elengedni. Szeptember van es meg 40 nap 
szabadsagom van... Ennek ellenere oktober 27. ota 26300 km-t raktam 
az automba. Szeretem a vezetest, szeretek az autorol beszelni es irni.

Ez nem kesztetes, ez hobbi. Mivel Alfam volt es van, teljesen 
egyertelmu, hogy mindent az Alfahoz hasonlitok. Ha Golffal vagy 
Fabiaval megyek ceges utra (1 evben talan 2x), egyertelmu, hogy ezt 
megirom a listara es az Alfaval hasonlitom ossze. Mivel massal?? Mivel 
szeretek irni es ennyi km alatt van is mirol irni, sokszor a fele lista errol 
szol, de szerintem ez nem csak az en hibam. A lista arra van, hogy 
irjanak ra. Nem az en irasom sok, a tobbieke keves. En szivesen 
olvasnek Saab-os beszamolokat...

> Nektek miert kell folyton bizonygatni az Alfa elsorangusagat? Miert ...

A sok Alfas iras mindenkinek eszi a csoret, ezert automatikusan 
atveszik ok is az Alfas hasonlitast, voltak olyan szamok, ahol a beirasok 
80%-a olyan volt, hogy "tudom, hogy nem Alfa", "jol ment, bar nem 
Alfa" stb. Legtobbszor olyanok irtak, akik soha nem is ultek Alfaban. 
Ilyenekre meg reagal az ember... 

Raadasul a fentiek csak ram ervenyesek, rajtam kivul ugyanis van a 
listan meg ketto 33 tulaj, bar nem sokat irnak, 156 tulaj, aki soha nem 
ir, Fogasht ismeritek + Ha5nx, aki rengeteg km-t tett az Alfaba es bar 
messze nem nevezheto elvakultnak, rosszat nem nagyon tud rola 
mondani. 

Tessek tobbet irni, tobb markarol es az Alfa kultulsz eltorpul majd.

Cs.
+ - torokok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Nem kell ilyen messzire menni...
> Egerben nyarom szereltek fel ilyet az egyik keresztezodesbe, es 
> nekem is nagyon tetszik :-)

Ket hete voltam Egerben es nem talalkoztam vele :( Viszont arra jol 
emlekszem, hogy a bazilika elotti parkoloautomata arfolyama 1 
EUR=180 Ft :((( Nagyon szep varos, ha ott lett volna valamelyik HAT (pl. 
a Szepasszonyok volgyeben), valoszinuleg el is mentem volna...

Cs.
+ - HiX6 Neszmely ! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles

Sziasztok autosok.

Kozeleg a talalkozo ideje. Szeptember 10.  -en
szeretnem lefoglalni a szallast. Igyhat aki meg
szeretne jonni az 10. - eig jelezze nekem maganban
ottalvasi szandekat. Bogracsot ott adnak, akar
belevalot is beszerzik nekunk. Avagy mi viszunk.
Sajnos Gun visszamondta jovetelet :-(

szept. 25-26.

1, Aleox
2, Teeby
3, Robert Kozma + oldalborda + 3 gyermek ( egy
napra )
4, Avi
5, Frigyes es Kati
6, Somogyi Istvan +1 + 1 gyermek
7, Bazsi ( egy napra )
8, sex69@....
9, Pasztor Tibor
10, Lovas Peter +5 +3 gyermek
11, , Adam + 1 talan )  akoch egy napra
12, Mr Grey + 1  + 2 gyermek

Eddig 17 felnott es 6 gyermek vesz reszt a 2 napos
talalkozon. Jo lenne, hogy a dunantuli autostarsak
is kepviseljek magukat ! Helyszinhez kozel van:
Tatabanya, Gyor korzete. Fogash read gondoltam
;-))

Udv: Frigyes

 A  - MajorKa Bt.
1014. Budapest. Uri u. 24
 M: 06-20-9446107
        S 120 L

Matyo'hímzett-alkatre'szüze'r  :-)
HiX autos matrica, elso ajto legterelo, hatso
ablak futoszaljavito, BRISK tunning gyertya, E -
gyújti kaphato.
  http://frigyes.fw.hu    http://amajorka.srv.hu
+ - misztikus aszfaltkorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!

Azt szeretnem kideriteni, hogy miert maradnak a kozonseges
orszagutak szelen kor alaku lyuksorok. (Autopalyan en speciel
meg nem lattam ilyet, es kisebb, pl varosi utakon se.)

Szamuk valtozo, 2-8 szorosan egymas mogott az ut hosszaban,
atmerojuk kb 10 cm (nem mertem). Olyanok, mintha az
aszfaltozas folyamata kozben keletkeztek volna.

Sajnos olyan tavolsagra esnek az utszeltol, hogy eleg surun
megtalalom oket a jobb oldali kerekekkel, ha este/nagy forgalom
mellett kozlekedek.

Hogyan keletkezhettek ezek? A koltoi kerdes pedig, hogy miert
nem javitjak oket?

Jozsi
(Skoda Felicia 1.3 MPI)
+ - Elmenybeszamolo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

No, most erkeztem meg egy kis franciaorszagi turarol, 5036 km-t teljesitve
10 nap alatt, igy most nyomok egy kis utibeszamolot:

Mult elotti csutortokon indultunk reggel Bp-rol, megallas nelkul egeszen a
luxemburgi hatarig, ott volt a szallas. Frankfurt elott atom-stau, valami
utepites miatt majd 3 orat acsingoztunk. Reggel indulas tovabb, tankolas
Luxemburgban, ott olcso a benzin. Irany Parizs, delutanra megerkezes, par
kor a varosban, mire megleljuk a szallodat. Kovetkezo par nap varosnezes,
meg Versailles, meg St. Germain. Nagyreszt kocsival, mert allandoan zuhog az
eso :-(.
Indulas tovabb, uticel Rennes, ahol egy konferenciara vagyok hivatalos.
Persze beneztem azert oda is, de egy csomo kirandulas a tenger (ocean)
partjahoz, St. Malo, Dirnard, Mt. St. Michael.
Tegnapelott indulas vissza, elso nap Ulmig, ott alvas, majd meg egy nagy
nyomulas es itthon vagyunk.

Es most a tapasztalatok, autozas ugyeben:

A nemetek tovabbra is undoritoak, ott az a sok autpalya, meg seb korlatozas
hianya, de lehetetlen folyamatosan haladni, mert esz nelkul ugralnak ki a
belso savba (akkor is, ha csak egy autot kene megvarni). Allando fek-gaz, es
raadasul mindenki felzarkozik a belso savban, hogy ne ugorjanak eleje, ettol
csomosodasok keletkeznek a forgalomban, es jonnek a maguktol eloallo, majd
magikusan megszuno stau-k. Meg persze allandoan epitik valahol az
autopalyaikat. Szerencsere itt csak atutatzam.

Franciaorszag viszont egeszen kellemes meglepetes volt. Nagyon jo uthalozat
(igaz, tobb mint 100EUR-t otthagytam autopalya dijra). Ami erdekes,
mindenki, mint a kisangyal, betartja a sebessegkorlatozasokat, allitolag
nagyon drakoi (tobb ezer euros) bunteteseket lehet kapni konnyen.
Radarozokat tobbszor lattam. Allitolag olyan is van, hogy a fizetos
autopalyan a kilepeskor megnezik a belepes idejet a jegyen automatikusan, es
ha az atlagsebesseged nagyobb, bunti. Szoval nem volt sem S500-as kopasz
maffiozoval, sem fekete Punto zselezett haju csavoval aki nyomult volna.
Ennek ellenere tokeletesen lehetett temposan menni, mert nem ugraltak ki,
segitettek a be-ki sorolasban, stb. Szinte vegig tempomattal mentem, sem
fekezni, se semmit nem kelett. Egy idegesito csak, hogy ha a sebkorlatozas
korul kezdenek elozni, akkor ez eltart akar egy percig is, addig
beragadhatsz mashova. De alapvetoen a legnyugisabban es a legjobb
atlagsebbesseget (eros forgalomban is!) a Franciaknal lehetett csinalni.

A masik kellemes meglepetes Parizs volt. Elso alkalommal horror, bazi nagy
varos (10,9 millio lakos!) kaotikusnak tunik, se felfestett savok (csak a
varoson beluli autopalyakon), se semmi, mindenki amerre lat (5-6 savos
korforgalom a Diadaliv korul). Aztan gyorsan rajottem, hogy tulajdonkeppen
egy elosztott inteligenciakent mukodik az egesz, siman bevagnak eled, de
szamitanak arra, hogy akkor te is atmesz a masik savba. Cserebe ok is
figyelnek rad, nincs a pesti szokas, hogy "akkor sem engedlek be, ha itt
kell eszakaznunk mindkettonkenek". Ettol viszont szinten temposan megy a
forgalom, nem nagyon lattam dugokat (bar biztos vannak). Erdekes, hogy a
kozlekedesi lampakat is betartjak, a keresztezodesbe nem csusznak be
pirosban, viszont zoldnel temposan idulnak. Lehet, hogy ez annak a
pszihologiai hatasa, hogy piros utan nincs sarga, hanem rogton zold, igy
megvan a kesztetes a menesre, nem sarga kozben kezd gondolkozni, hogy mire
valo az a bot a jobb kezenel.

Jo, hogy minden lampa meg van kicsiben ismetelve az oszlopon lent, igy nem
kell
nyakat nyujtogatni, hogy a sor elejerol lassad. Ami erdekes, hogy volt olyan
lampa, amirol hatulrol is latszott, hogy piros, igy az utanna kovetkezo
keresztutcaban
amugy nem volt lampa, de megis lathattad, hogy biztosan mehetsz. A lampakkal
ami
szokatlan volt, hogy neha egy keresztezodesben tobb lampa van, ez konnyen
becsapos lehet,
mert azt hiszed, hogy csak meg van ismetelve elol a lampa, de nem, meg kell
allni kozepen.
Ez amugy latszik az uttestre felfestett vonalbol.

Nagyon jol ki van minden tablazva (francia
tudas azert elonyben!), de azert eleg jol el lehet tevedni. Szuper
parkolohazak vannak, dobbenetes mereuek a fold alatt. Nalunk meg par ev el
fog telni addig, amig ilyenek lesznek.

A tengerparton aztan autoztunk mindenfele kisvarosban, a kitablazas tovabbra
is szuper, terkep nelkul is lehet menni, ha kell. Itt azert nem
autpalyaztunk, hanem kis falvakon at, latvanyos es szuk utakon. Neha jol
jott az elekromosan behajthato tukor :-)
A osztriga es a mindefele tengeri herkenytyu pedig tovabbra is nagyon finom,
ha a helyszinen eszed!

Mindez persze Eszak-Franciaorszag, delen nem voltam, lehet, hogy ott kisse
mediterranabb
a helyzet :-)

A visszaut esemenytelen, de szep videkekek (Graz fele, hegyeket es teheneket
is nezegetve).

Szerencsere az auto (307) gond nelkul ment, iszonyatgosan kenyelmes, 1100km
egyben levezetese utan is frissen ugrottam ki belole, mindezt 7,7-es
atlagfogyival, klimaval.

Szabolcs

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS