Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2294
Copyright (C) HIX
2004-09-04
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: g z t (mind)  15 sor     (cikkei)
2 q f g (mind)  68 sor     (cikkei)
3 hasznalt auto, nem jo auto? (mind)  82 sor     (cikkei)
4 re: Re: Skoda, Mazda (mind)  10 sor     (cikkei)
5 re: Valasz: torokok (mind)  28 sor     (cikkei)
6 Re: milyen izzot? (mind)  14 sor     (cikkei)
7 Re. Gokart palya (mind)  27 sor     (cikkei)
8 Valasz: Nyelveszkedes *** HIX AUTO *** #2293 (mind)  14 sor     (cikkei)
9 Mazda 6 (mind)  15 sor     (cikkei)
10 fekek (mind)  18 sor     (cikkei)

+ - re: g z t (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>>>>>>>>>>>>>>>
>  ...a BMW szervizben (ami ugyan nem markaszerviz, de szakosodott BMW
>  szerviz) ahova jartam eddig, ott 3800/ora,.......
Gondolom ez ugy volt kiirva, hogy _netto rezsiora_, amire jon az AFA, es
a _haszon szorzo_, mivel a rezsidij csak a koltsegeket jelenti. Igy a
3800/ora, a valosagban ( a penztarnal) 6000Ft.
A rossz nyelvek szerint, ezt az egyik Bp.-i BMW szerviz eszelte ki. :-P
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

szerintem is baromi sok nem markaszerviztol a 6000 Ft / ora. mondjuk ez
budapest, szerencsere pl veszpremben nincsenek ennyire elszallva az
oradijak: ford markaszerviz br. 4800/ora, "maszek" max 3ezer. mondjuk igy
mennyit adozik, azt nemtom ...

udv
+ - q f g (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Felado: Triznyak
>  ...a BMW szervizben (ami ugyan nem markaszerviz, de szakosodott BMW
>  szerviz) ahova jartam eddig, ott 3800/ora,.......
: Gondolom ez ugy volt kiirva, hogy _netto rezsiora_, amire jon az AFA, es 
: a _haszon szorzo_, mivel a rezsidij csak a koltsegeket jelenti. Igy a 
: 3800/ora, a valosagban ( a penztarnal) 6000Ft.

Nem. Azt irtam, hogy "ahova eddig jartam", tehat nem a faliujsagon olvastam. BR
UTTO 3800. Nehezen hiszem, hogy egy atlag maszek
(felteltelezem, nem valami premiummarka aranykezu specialistaja volt)
joggal ker 6ezer forintos oradijat. Premiummarkak markaszervizeben
lehet, hogy ez normalis, de errol annyit, hogy pl. az en SAABomat
Fakezu"e'k (markaszerviz) legfeljebb az utcan latjak, es ez igy is
marad.

> Felado : 
: Ha azt akarnam bizonyitani, mennyire hibatlan, nem nyitottam volna 
: internetes oldalt az auto hibainak. Tolem ilyen irast nem nagyon 
: lathattal, minden hozzaszolasban ott a link az oldalra 

Megis betegesen erzekenyek vagytok arra, ha valaki negativ szinezettel
ir az Alfarol, es itt most nem az "ami olasz, az hulladek"-tipusu
hozzaszolasokra gondolok. Valahogy nekem mindig az jon le az
irasaitokbol (Alfasok), hogy az osszes nemet es japan auto
tulajdonosanak el kellene fogadni azt az un. "tenyt", hogy egy olasz
auto pontosan ugyanolyan minosegu mint a nemet vagy a japan,
ugyanakkor meg van neki filingje, es kulonbenis, epphogy ki nem
mondjatok, hogy JOBB, mint AKARMI mas, persze a Ferrarit leszamitva. 
A HIX AUTO lassan ilyen Alfa-kultuszlistava alakul, 2 ev, es oda
jutunk, hogy Fogash A.I. mar 1-az-1-ben leirja, hogy aki nem olasz 
autot vesz, az idiota. Cseppet sem lepodnek meg.
En nem erzem azt az iszonyu kesztetest, hogy SAAB-rol szolo odakat
zengjek azert, mert nekem az tetszik, igaz, nem is tamadja senki,
talan mert nem nagyon van miert. Nektek miert kell folyton
bizonygatni az Alfa elsorangusagat? Miert szorul allandoan 
vedelemre? Mert hulyek az emberek? Azok, persze. De az eloiteletek
nem veletlenul alakulnak ki.

> '95 utani Alfak vannak, de ennel sokkal-sokkal tobb minosegi 
> problemat emlegetnek.
: Netan megosztanad velunk (velem) is? Engem komolyan erdekelne, 
: eskuszom, nem kontrazok ra.

Ilyet nem igerek, mert k. hosszuak, es nincs nalam a katalogus
sem. De a listan szerintem egy csomo embernek van, ujsagosnal
meg lehet vasarolni kb. 1500 forintert.

: Nekem az az erzesem, hogy a Te szervized olcso, nem a tobbi draga. 

Nem hinnem.

> Felado : Hajdu Csaba
> tamaSZTJa, ha mar kioktatosdit jatszunk. Ez csunyabb, mint a fenti
> ketto egyutt.
: Ez tortenetesn igy is jo, sot, ez fejezi ki azt, hogy direkt 
: ilyenre van csinalva, es nem csak veletlen mellekkorulmeny az a 
: tamasztas.

Latom HCS, ravetetted magad a LENYEGre, mint gyongytyuk a meleg 
takonyra, de igazad van, a higgyj-ben is, tenyleg mellefogas volt.

: Ez viszont igy nem jo... Egy ilyen polihisztor igazan tudhatna :)

Polihisztornak csak te kepzeled magad, meg a magadfajtak. :-)

Z.
+ - hasznalt auto, nem jo auto? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szebb jovot!
Oreg Citroen CX-emre, amellyel a vaddisznot fogtam, talan meg
emlekeztek, azota eladtam - nagyon szivem szerint, egy olyan
karosszeriasnak, aki felujitja, gyonyoruen - es vettem egy Citroen XM
V6-ot. Ennek a vasarlasnak a tanulsagait szeretnem roviden osszefoglalni
azok szamara, akik hasonlo tipusban gondolkodnak. Osszefoglalomnak nem
celja mas automarkak fikazasa, es tisztaban vagyok azzal is, hogy egy
vadiuj 600-as mercivel esetleg kevesebb gondom lett volna.

Az auto '90-es kiadasu es summa 400 kFt-ert sikerult megszereznem,
vizsgaztatva, nevre irva. Ez - IMHO - nem sok egy ilyen autoert, s eppen
ezert tisztaban is voltam vele, hogy nem ez lesz a vegosszeg :)
Annak ellenere, hogy nagyon alaposan atneztem - negyedik Citroenem -
megis elkerulte a figyelmemet a kormanymu, melynek oxidalodott
hidraulikus csotengelyet a gondosan rahuzott gumimadzsetta eltakarta. Az
oxidacio feltetelezheto ka, hogy lecsuszot gumiharanggal, azaz a henger
vedelme nelkul allhatott a kereskedesben. Az oxidalt felulet a teflon
tomiteseket hamar szetgyalulta, a gumimandzsetta egy ideig fogta az
olajat, aztan elkezdett csepegni. egy het, mintegy 1500 km utan. Uj
kormanymure 1 MFt-os ajanlat erkezett - DIRAVI-s kormanymurol van szo! -
a markakepviselettol, igy azatan inkabb nekilattunk felujitani. Mivel a
hatso fotengelyszimmering is konnyezett, es a motortarto gumibakok sem
voltam mai darabok, kivettuk a motort, igy a kormanymuhoz priman hozza
lehetett ferni. Ki lehet venni anelkul is, hogy a motort kivennenk.
Szetszereles utan egyertelmu volt, hogy a hidraulikus csotengelyt nem
lehet felujitani, masikat kell berakni. Az altalam keszitett rajzok
alapjan, egy esztergalyos cimboram le is gyartotta. KO12 anyagminoseget
valasztottam, mert az rozsdamentes, de edzheto. A munkahenger gyari
feluleti kemenysege 60 HRC volt, a KO12-t 54-ig tudtuk hokezeltetni. Ez
nem nagy kulonbseg, de majd az ido eldonti. Uj teflontomiteseket is
esztergaltattam, s a csotengelyt Bo:12 csapágybronz persellyel
illesztettuk. A teljes hidraulikaolaj csere nagyon hasznos volt, mert
sok kocsonya kijott a rendszerbol. Azota 8000 km-t mentem az autoval,
s - kipikopi - a kormánymu remekul szuperal. Osszkoltsege a gyartassal,
hokezelessel, uj olajjal.... 80 kFt.
Ugyanezzel a lendulettel - ha mar aknan all az auto - fektarcsa,
fekbetet, szilentblokkok es hatso stabilizator cserek is megtortentek,
de ez nem kulonlegesseg.
A masik nagy ervagast magamnak koszonhettem. A hutorendszer gumicsovei
elegge vacakok voltak mar akkor is, amikor megvettem az autot.
Toldozgattam, foldozgattam, "nincs most penz masikra". A gyari ujert 25
kFt-ot kertek. Addig-addig fukarkodtam, hogy eldurrant az uton, elfolyt
a viz. 7 km-re voltam otthonrol, s a computer tiltakozasa ellenere
hazavittem az autot. Nem kellett volna :-/
Nem szakad szet, de sajnos hengerfejes lett. Nem vartam meg, amig
teljesen szeteg a tomites, az elso vizcsodudorodasra, az elso olajos
buborekra mar szedtuk is ki a motort. Mivel ez egy V6 motor, keresztben
elhelyezve, egyszerubb kiszedni es ugy butykolni. Nem beszerve a ket
vezermulanc es a vezerles osszejeloleserol stb. Ha mar kint volt a motor
leszedve a hengerfejek, akkor mar szelepszarszimmering csere,
szelepcsiszolas persze, vezemutengely szimmeering, fotengely elso
szimmering, kipufogo sor tomites, szivosortomites stb. Elvolt repedve a
hatso kipufogo leomloontveny is. Hogy ez ok volt-e, vagy okozat, nem
tudom. A uj ontvenyre 100 kFt-os (400 euro) arajanlatot adott a
markakepviselet. Szerencsere a cegnel nagyon pipecul meg tudtak
hegeszteni - persze ahogy illik, elomelegitve, nikkel hozaganyag,
fedopor, hokezeles... - amiert azota is halasan gondolok V. L.
kollegamra.
A hengerfejben 0.3 mm volt, amit lekoszorultettunk szakmuhelyben, az uj
tomites gyari minositesu volt, de kicsit alacsonyabb, mint ami benne
volt. Igy most cca 0,6 mm-t lejjebb jott a hengerfej, ami azonnal
erezheto is volt a nyomatekon.
Bontoban sikerult egy kituno allapotu gumicsorendszert szereznem 5
kFt-ert, ezzel egyutt a manover - szemben az idoben felrakott,
vizcsorendszer 25 kFt-os araval - szuk 200 kFt-ba faj. Ebben benne van a
klimakomresszor javitasa (tomszelence), amit ugyis le kellett venni, az
uj olaj, a hutofolyadek, az uj olajszuro, uj hengerfejcsavarok stb.
Ezen a helyen is szeretnem megkoszonni Triznyaknak is a gyors es
ertekes, maganban kuldott valaszait, tanacsait.

Nos, a jargany jelenleg - minden eddig megcsinalt cuccal, uj gumikkal
egyutt bo 800 kFt-omban van. Ez, egy ilyen kaliberu autoert nem sok.
Minden megtett meter elvezet, s a teljesitmenyet nem is loeroben
szamolom, hanem sarkanyokban ;)

Az en autom is igazolta az okolszabalyt - igy nem is haborgok, hiszen kb
ezt vartam, ha nem is szerettem volna -, hogy amennyiert megveszed a
autot, annyit meg ra kell koltened hamarosan.
Koszonom megtisztelo figyelmeteket.

Szeretettel: Péter
Citroen XM V6 3.0i
+ - re: Re: Skoda, Mazda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ha meg szebbet akarsz, probald ki a Mazda3-t. Sokkal Alfasabb a dizajn
>:) nekem is mindig tetszett az Alfa, kulonosen belul - lehet hogy a
>Mazdaban sok a koppintas, de akkor is szep). Viszont a harmas 100%-ban
>japan, mig a hatos sajnos 30 %-ban Ford alkatresz

Hát ezt honnan tudod? Mindkét tipus japánban készül japán alkatrészekből.
A Mazda2 készül Európában, abban van is Ford alkatrész...
Ha valamelyik tipus Európába jön gyártásra az a 3 lesz, nem a 6...

SzaboZE
+ - re: Valasz: torokok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nem kell ilyen messzire menni...
Egerben nyarom szereltek fel ilyet az egyik keresztezodesbe, es nekem is
nagyon tetszik :-)
Jo tudni, hogy 3 vagy 45 masodpercet kell meg varni. Remelem a tobbi lampat
is atalakitjak ilyenre.

udv
Attila
R21 TurboD '87


> > Felado : 
> > Temakor: torokok ( 29 sor )
> > Idopont: Wed Sep  1 21:43:33 CEST 2004 AUTO #2292
> > - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> >>>>>>>>>..
> Ami tetszik: a kozlekedesi lampak mellett van egy kiegeszito lampa,
> amelyi
> k szepen, masodpercenkent szamol vissza, vagyis pontosan lathatod hogy
> mennyi i
>  ...<<<<<<<<
> 
> Pont most lattam ilyet Koppenhagaban. Igaz, hogy az csak gyalogoslampa
> volt, de baromira jo otlet, a legnagyobb setaloutca egyik
keresztezodeseben
> mutatta, hogy a zoldbol mennyi van hatra (a gyalogosoknak).
+ - Re: milyen izzot? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> sziasztok

> milyen izzot ajanlotok elore? sajnos a mostani, gyari nem egeszen franko
> esoben, mondhatni alig latok vele. igaz ebben kozrejatszik a besargult
> prizma, de ha mar cserelem burastol, akkor izzot is akarok, ne kelljen
> 2x beallitani a lampakat.

osram
nezz be index-es automotor forumba, ott megtalalod az osram topikot, de 
szinte minden autotopikban ezt ajanljak. ha kell, meg markakereskedot is 
tudok maganban ajanlani, ahol olcsobban megkapod a bolti arnal.
homer
+ - Re. Gokart palya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles

Sziasztok.

>kerlek ajanljatok Budapesten v. kornyeken jo
gokart palyat!

Kedves Attila.
Szentendren a Spar aruhaz melett van egy igen jo
gokart palya szuper jarganyokkal. Pest felol menve
a Sentendre tabla utan lekanyarodsz az elso
lampanal balra. Majd 80 - 100 m nyire beallsz a
Spar parkolojaba. Aruhaz melett van.

Udv: Frigyes

 A  - MajorKa Bt.
1014. Budapest. Uri u. 24
 M: 06-20-9446107
        S 120 L

Matyo'hímzett-alkatre'szüze'r  :-)
HiX autos matrica, elso ajto legterelo, hatso
ablak futoszaljavito, BRISK tunning gyertya, E -
gyújti kaphato.
  http://frigyes.fw.hu    http://amajorka.srv.hu
+ - Valasz: Nyelveszkedes *** HIX AUTO *** #2293 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Hajdu Csaba
> Temakor: Nyelveszkedes ( 20 sor )
> Idopont: Thu Sep  2 18:04:22 CEST 2004 AUTO #2293
>>>>>>>>...
Latom, hogy Mari neni a biciklijet eppen a bolt falanak tamassza -
ez nem jo. Viszont: Mari neni ugy tette le a biciklijet, hogy az a
Jozsi bacsiet is tamassza - ez jo, es arra is utal, hogy Mari neni
direkt igy csinalta. Ha tamasztja lenne, akkor csak eppen ugy
sikeredett neki.
...<<<<<<<<

Vegre egy igazan hasznos tema, jo peldaval es magyarazattal!

udv, Akos
+ - Mazda 6 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

:> A hatos szedan bejon, de ha ilyet vennek, lecserelnem a 
:> hatso lampat.

Azt hittem csak nekem nem tetszik az a muanyag kromtomeg
alapu lampa. Teljesen komolyan, ezert esett ki nalam a 
szambaveheto autok listajabol...

(Ugyanigy voltam az Octavia eseteben a - szerintem - csunya 
ablakemelo gombbal)


Szep napokat: Antal Attila
Seat Leon 1.6 Aut.
+ - fekek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

:> Ha egy auton 30.000km utan tarcsat kell cserelni, ott
:> komoly gondok vannak.

Nekem az automata valto miatt egy kicsival jobban igenybe-
cettek a fekjeim, megis 60e km-en tul sincs semmi tennivalo 
vele. A tervek kozott csak az szerepel, hogy a jovo januari
muszaki vizsgara esetleg fel kellene szabalyoztatni a
tarcsat, mert van egy kis valla persze. (~1.5mm)
Esetleg a fekbetet is cserelodne akkor mar...
Az eddigi tavolsagokat figyelembe veve addigra ~70ekm
lesz az autoban, tehat a tarcsak elvileg 100ekm-ig siman
elfutnak majd...


Szep napokat: Antal Attila
Seat Leon 1.6 Aut.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS