Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1587
Copyright (C) HIX
2002-09-15
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 felirat (mind)  7 sor     (cikkei)
2 Re: sztereotipiak? (mind)  55 sor     (cikkei)
3 Re: meg mindig rendor az autopalyan (mind)  11 sor     (cikkei)
4 Re: Mit lehet tenni? (mind)  38 sor     (cikkei)
5 RE: jelzes autokon (mind)  17 sor     (cikkei)
6 re: jelzes autokon (mind)  24 sor     (cikkei)
7 felirat (mind)  19 sor     (cikkei)
8 toresteszt (mind)  25 sor     (cikkei)
9 fabia (mind)  28 sor     (cikkei)
10 kepzelt biztonsag (mind)  23 sor     (cikkei)
11 Re: mellenyultal (mind)  47 sor     (cikkei)
12 Re: rangatas (mind)  17 sor     (cikkei)

+ - felirat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tegnap lattam egy escortot aminek a hatuljara ez volt irva: Kicsi vagyok, 
de geci!
A hatso szelvedore pedig: A hianyzo loeroket a vakmeroseg potolja!

csendi
www.csendes.de
www.altgerber.de
+ - Re: sztereotipiak? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
 
> >Szerintem eppen ez volt az eredeti level kicsengese, hogy a nemet
> >autok nullextra valtozatban is dragabbak, mint a japanok.  Azutan
> >mire beleteszik azt aminek pedig elvarhatoan benne kellene lennie
> >abban a kategoriaban, mar SOKKAL tobbe kerul.
> 
> A Mazda6 azert nem egeszen helytallo alap, ennyi erovel a Lexus IS200at is
> nezhetnenk, abban is van minden. Vagy a Honda S2000-et. :( Az ATLAGOS
> japan auto (Nissan Almera, HOnda Civic, Mazda 323) nem tud lenyegesen
> tobbet, mint az ATLAGOS nemet auto (Golf, Focus, Astra), es az aruk kozott
> sincs hajmereszto kulonbseg.

Eloljaroban: lehet, hogy en is altalanositottam. Nem kellett volna, 
ezennel visszavonom kijelentesemet az atlag nemet - atlag japan 
vitaban. Viszont a konkret peldakhoz:
A Mazda6 -ot nem en hoztam fel peldanak, hanem Te. En csak azt 
irtam, hogy gazdagabb a felszereltsege a leirtnal. 
Mivel a Mazda 323 is ott szerepel a sorban, tudniillik, hogy miert 
nem mondjuk azzal hasonlitottuk ossze (es ez az egyik kedvenc 
autom :))), beolloztam az 1.6 -os Sedan felszereltseget a 
weboldalukrol. Ennel kevesebbel nem lehet rendelni :)
Megvagtam kicsit, ilyeneket mint fordulatszammero kiszedtem.


ABS + EBD (elektronikus fékerőelosztó)    
Kipörgésgátló (TCS)   
Vezető- és utasoldali légzsák    
Fejet és mellkast védő oldallégzsákok 
Automatikus légzsákkiiktató rendszer utasoldalon  
Légkondicionáló 
Pollenszűrő
Övfeszítők elöl 
ISOFIX gyerekülés rögzítési rendszer hátul 
Színezett üvegek  
Elektromosan állítható/fűthető/színre fújt külső tükrök  
Külső hőmérséklet kijelző  
Ködfényszóró  
Hátsó ködlámpa  
Elektronikus indításgátló  
Központi zár / kettős reteszeléssel  
Távirányítás a központi zárhoz - fényjelzéssel  
Elektromos ablakemelők elöl / hátul  
RDS radio / kormányról irányítható  
Bőrbevonatú kormánykerék és sebességváltó gomb  
Plüss ülések / utasülés asztal funkcióval 
Műszerfal és középkonzol dekoráció  szénszálas  -  alumínium    
Fehér számlap / piros megvilágítással 
Állítható műszerfal világítás 
Megvilágított gyújtáskapcsoló  
Csomagtér világítás  
Színre fújt lökhárítók 


T!bor
+ - Re: meg mindig rendor az autopalyan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> E-mail : nemesm

> * a jobbratartasi kotelezettseg megszegese autopalyan es ezaltal egy
> masik   autos feltartasa: 40 euro + 2 buntetopont.

> Az igaz, hogy a germanok a "levillogas"-ra azonnal foljelentenek

Kolcsonos feljelentes? Mert akit le kell villogni, arra mar vonatkozik 
a feltartas vetsege..... :)))).

T!bor
+ - Re: Mit lehet tenni? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> hibas az egyik gyujtomodul (ami, ha jol tudom,
> sajna tipushiba a 16V R. motoroknal -   Na, szoval auto
> OK, irany az Adria. Ott aztan par nap mulva ujbol ugyanez a hiba (masik
> modulnal)Ideggorcs, rohangalas, vegre megbizhato szerelo talalas, aki ki
> is cserelte a hibas modult (o mar japant tett be).

:)))

> megint kipurcant egy modul. Szallas es ido mar nem volt, ugyhogy treler,
> gyerekek valami ismeros kocsijaban haza, stb. A treler 150000 Ft volt, nem
> beszelve az idegeskedesrol, a reszben elrontott nyaralasrol, stb. 

> a treler- koltseg felet (75000 Ft) magara vallalja. De semmi "Elnezest a
> kellemetlensegert, remeljük, nem rendült meg a bizalma a cegunkben" vagy
> hasonlo.

Igerem, ez az utolso Mazda reklam, de nem tehetek rola.....

Teljes koru, egesz Europara kiterjedo assistance jar vele, ami 
mindaddig ervenyes, amig szakszervizben szerelteted. Tehat 
helyben ingyen javitjak ha  lehet, ha nem javithato,  a 
hazaszallitast, a szallodai koltseget, repulojegyet, mindent allnak.  

Az enyem most 2.5 eves, eddigi assistance csak Magyarorszagra 
volt ervenyes. Legutobbi szerviznel megkaptam az EU kartyat, 
mondvan, nemcsak az uj autokhoz, hanem a naluk vett, naluk 
szervizelt autokra is automatikusan kiterjesztettek. 
Na, ez az, amikor az ember ugy erzi, torodnek vele, es ez jo erzes.
Meg soha rossz szajizzel nem jottem el toluk.

(A kerdes az volt, mit lehet tenni? Pl. olyan autot venni, amivel 
adnak hasonlo assistance szolgaltatast. A Mazdat csak peldanak 
irtam, arrol van infom, a tobbi kocsirol nincs. Nyalvan, a Renault -al 
nem jar ilyen (vagy nem ingyen), mert akkor a problema fel sem 
merult volna. Amugy a legtobb ujauto-remtortenetet Renault-val es 
Puggal hallani - erdekes, Citroennel miert nem? )

T!bor
+ - RE: jelzes autokon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Miert van az, hogy nemely auton ott diszeleg hatul a motorra utalo
>jelzes (pl. 2.0E, GSi, 300SEL, 2107, 320 stb) gyarilag, nemely
>auton meg nem? Most arra gondolok konkretan, hogy pl. OPEL
>ASTRA-n is lattam, hogy rajta van meg hogy nincs rajta, de lukak
>sem voltak arra utalva, hogy ott volt csak letorott. Ugyanezt lattam

Amit en tudok, hogy sokan LOPASVEDELMI celzattal leszedik a pontos
tipus/motorjelzest, es "begyogyitjak" a helyet. (lyukak eltuntetese)

A tolvajok, akar alkatresznek akar egeszben eladasra lopjak az autot,
rendszerint konkret tipusra mennek, es ha nem tudjak kivulrol tutira
megallapitani h. pl. milyen moci van a kocsiban, inkabb odebballnak.

Olcso es hatekony fogas.

udv:
VAti
+ - re: jelzes autokon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

Ezt szerintem cege valogatja. Pl. regen a Swifteken rajta volt, hogy 
1.3 (meg a sedanon is, ami akkor csak ezzel a motorral keszult)
Aztan ez lekerult, most csak az 1.6-oson van.

A wagonR-en rajta van az oldalan, ha 1.3.

Az astran (nem classic, hanem az eredeti) a legalapabb 60 LE 1.4 
motornal nem volt rajta, a tobbinel igen.

Valamint ezek sokszor pusztan fel vannak ragasztva, igy ha leszeded, 
akkor nincs alatta luk. Vagy osszetortek, kilakatolas, ujrafenyezes, 
tipusjelzest meg nem vett (vagy nem kapot) ra.

Asszem a skodakon is rajta szok lenni. De pl. a vw t4-ek kozul 
egyiken sincs rajta. Baaar a TDI-nel az I szinebol lehet 
kovetkeztetni :)

Szerintem olyan hullamzo divat ez is, mint a kocka/kerek, krom/matt 
fekete. Hol van, hol nincs.

ADios
TLantos
+ - felirat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Miert van az, hogy nemely auton ott diszeleg hatul a 
> motorra utalo jelzes (pl. 2.0E, GSi, 300SEL, 2107, 320 
> stb) gyarilag, nemely auton meg nem? Most arra gondolok 

Mikor vettem az autot, megkertem oket, hogy semmilyen 
matricat nem szeretnek az autora, sem az o logojukat, se 
Seleniat. Ekkor megkerdeztek, hogy feliratot milyet akarok 
ra es milyet nem. Manapsag a feliratok ragasztva vannak 
(ezert nincs lyuk), es azt raksz fel, amit csak akarsz.

Ha nincs semmi, akkor vagy leszedtek, vagy a legkisebb 
motor van benne. A sogornom BMW-jen nincs felirat - 316i, a 
kollegam leszedette az Octaviarol a TDI-t, nem kell 
senkinek tudni, hogy masfel millioval dragabb verziorol van 
szo.

Cs.
+ - toresteszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> A torestesztnel ajanlom, hogy melyedj el az EURONCAP 
> honlapjan, es ne csak a csillagokat szamold.
> Az egyik beugratas az...

szerintem meg csak egyetlen beugratas van es az maga a 
toresteszt :(( iranyadonak szuper, egyebkent meg nem sokat 
er. A balesetek nagyon kis szazaleka vegzodik olyan 
utkozessel, mint a ott szimulalnak. Vedd a Lagunat - nagy 
csalodas volt a torestesztje, ezert atdolgoztak, ami 
szamomra = az adott tesztre optimalizaltak, es rogton 
hiperszuper biztonsagos auto lett. Csak a kedvens kliens 
nehogy picit eltolodva utkozzon, nehogy picit gyorsabban 
utkozzon, nehogy valami varatlan dolog tortenjen, mert 
akkor kampec. A csillagok egyedul annyit arulnak el, hogy 
Seicentoval inkabb ovatosabban, Lagunaval picit tobb esely. 
Egyedul a marketing gyomoszoli az agyunkba, hogy ez alap 
kriterium legyen. Szerintem ha az alap biztonsagi 
felszereltseg ott van az autoban, akkor tok mindegy. Inkabb 
vegyen valaki nagyobb autot, erosebb autot, az mar alapbol 
biztonsagosabb. Pelda: Fabia 14 legzsakkal vs Defender 
legzsak nelkul - ki a nyero?

Cs.
+ - fabia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> A Fabia nagyon sokat tud (pl. amire a franciak regota 
> buszkek: ha megy az elso ablaktorlo, es hatramenetbe 
> rakod, akkor beindul a hatso ablaktorlo, pl. behuzott 
> kezifekre, keves uzemanyagra, egve felejtett lampara 
> hangjelzessel figyelmeztet, 

Na ez az, amit mar az elso nap kiszerelnek belole, nekem 
egy auto ne pofazzon...

> pl. az elektromos ablakemelo minden iranyban 
> szekvencialas azaz egyerintos is tud lenni, 

foleg, ha megfizeted :) bar akkor a 25 eves Ladaban is...

> főleg nem a Skoda motorral, mert papíron nagyon elavult, 
> bár a gyakorlatban nagyon jól teljesit.

nem tudom melyik motorrol van szo, de a 40 kW-os egy 
eletveszely. Egy nulla. Tegnap volt szerencsem hozza 4 
felnottel sima varosi kozlekedesben hasznalhato, ha 
belenyugodsz, hogy a jarokeretes neni gyorsabb a pirosnal 
(c by Totalcar), de varoson kivul... Nagyon nagyon gyenge. 
Talan meg javulhat, mert 10400 km van benne, de szvsz nincs 
hova javulnia. Ilyen motorral senki ne vegyen Fabiat!

Cs.
+ - kepzelt biztonsag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> azert a teligumi hasznalata veszelyeket is rejt
> magaban. Mivel kevesbe csuszik havas jeges uton, igy
> gyorsabban is mennek vele. Igy ha megcsuszik vegul,
> nagyobbat is csattan. Ugyananez a helyzet a kulonbozo
> menet es kanyarstabilizatorokkal.:-)

Szerintem meg ez nagyon ritka. Eletemben talan 2-3x 
talalkoztam olyannal, hogy valaki batrabb lett csak a 
biztonsagi felszereltseg miatt. Foleg azokrol van szo, akik 
a 2x eves autojukat csereltek le ujra... A teli gumi 
egyaltalan nem ad hamis biztonsagerzetet, azert akkora 
kulonbseg nincs, az foleg akkor jon elo, ha baj van. 

Szoval nem hiszem, hogy ez jo argumens, a tobb biztonsagi 
felszereltseg (es ilyen a teli gumi) is, csak pluszt 
jelent, aki a negativ oldalara celozgat, az kakan keres 
csomot. 

Cs.

Cs.
+ - Re: mellenyultal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Fri, 2002-09-13 at 10:23, fogash73--freemail.hu wrote:
> Ez kicsit mellement, lehet hogy a forditas miatt. Amit te ideirtal, az arrol
> szol, hogy a 38 meteres fekut (100kmhrol szaraz aszfalton kb ennyit tud ma
> egy jo kocsi) 34 meter gurulasbol es 4 meter feknyombol all. A valosag nem
> ez! A valosag az, hogy a kerek forog vegig, de LASSABBAN, mint ahogy a kocsi
> az uthoz kepest mozog. Amikor a kocsi pl mar csak 60nal megy, a kerek csak
> 54kmhval forog, vagyis az elsotol az utolso meterig vegig folyamatos szlip
> van. Igy egy nagyon pontos, a kerekhez rogzitett sebessegmero a 38m
> megtetele alatt csak 34 metert szamolna.

De hat en is ezt irtam:-o "Pontosabban a kerek ugy gurul mintha az auto
sebessege a valos sebesseg 100-x szazaleka lenne."

> Ez igaz, de KANYARODNI csuszo kerekkel nem tudsz, es sokszor a kikerules a

Ejnye, Fogash, komolyan az az erzesem nem olvastad figyelmesen a
levelemet:( Odairtam azt is: "Feltetelezzuk, csak hogy felvertezzem
magam,[...] hogy nincs szukseged az iranyithatosagra." Hiaba vertezem
magam ha az "ellenfel" meg sem latja a pancelt:)

Buntetesul kapsz meg egy kijelentest: legtobbszor csuszo kerekkel
kanyarodik az ember:) (vigyazat, nem blokkolt kereket irtam:)

> Az ABS lenyege NEM a fekut minimalizalasa, hanem a FOLYAMATOS IRANYITHATOSAG
> MEGORZESE A FEKEZES SORAN.

Hat irtam en mast?:(

> tartja. A  surl. egyutthatot kvazi empirikusan meri, amikor ugyanis
> megcsuszik a kerek, akkor tudja, hogy az adott surlodasnal nagyobbat
> fekezett, ezert egybol meghozza a korrekcios intezkedest anelkul, hogy
> konkreten tudna, mekkora is a mu" erteke eppen ott, eppen akkor.

De nem szamitja bele ugy hogy eszreveszi "je, itt most nagy ero kellett
hogy blokkoljon, ezt osszevetem a terhelessel, ezek szerint szaraz uton
vagyok, es akkor modositom a programom". Ehelyett fekez ugy mintha
nedves uton lenne - ami szaraz uton sokat ugyan nem valtoztat, viszont
nem optimalis, lehetne egy picivel jobb.

> Az ABS mindig jobban fekez, mint a profi vezeto, mert tud egyszerre EGY
> kereken is modositani (jegfoltra futas, feloldalas utburkolat, stb) a

Tehat nem mindig:) Jo minosegu szaraz uton ahol nincs sem olaj sem
jefolt sem egyeb feloldalas dolog egy profi szepen megveri az ABSt mert
az utobbi nedves utra optimalizalt.

Udv, Sandor
+ - Re: rangatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ford Escort XR3i 1,6-os autom motorja 1800 és 2200
>fordulatszam tartomany kozott rangat, mintha valamelyik
>gyertya rossz lenne. Kicsereltem a gyertyakat, probaltam
>allitani a gyujtasszogon, de a jelenseg tovabbra is fennall.
>Mi lehet az oka ?  Injektor ?  Elektronika ?
>Volt-e mar valakinek hasonlo esete es miert pont ezen a
>fordulatszam tartomanyban csinalja ?

Jó oreg mazdam csinalta, nala az egyik  gyujtokabel volt elegve, es bizonyos
fordulaton mar nem tudott athuzni a szikra a kabelen belul, akkor az egyik
henger kihagyott, azutan alacsonyabb, vagy magasab fordulaton megint ment,
mindha semmi baja nem lenne. mivel a jelenseg terheletlenul nem jott elo,
csak menet kozben, ugy egy hetet kuzdottem vele mire rajottem, addig az
autopalyan 4. ben 140fole mentem, es ott raktam 5. et, vagy 110 alatt
kozlekedtem, mert 3000-4000-ig csak 3 henger ment.

Toth Tamas

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS