Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2254
Copyright (C) HIX
2004-07-26
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Homerseklet (mind)  9 sor     (cikkei)
2 osztrak matrica (mind)  14 sor     (cikkei)
3 Motorho" (mind)  20 sor     (cikkei)
4 Csoki OFF (mind)  27 sor     (cikkei)
5 Nyelvtan OFF (mind)  27 sor     (cikkei)
6 Autopalya matricak (mind)  9 sor     (cikkei)
7 Meg mindig a csoki (mind)  31 sor     (cikkei)
8 re: RE: *** OFF: bevasarlas *** #2252 (mind)  23 sor     (cikkei)
9 Re[4]: melegites (mind)  91 sor     (cikkei)
10 Merci Sprinter rovid teszt (mind)  58 sor     (cikkei)
11 Re: bevasarlas OFF (mind)  28 sor     (cikkei)

+ - Homerseklet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

En is megsasoltam, hogyan melegszik be az auto. 150-200 m utan mozdul meg a mut
ato, es 800-900 m utan megall kozepen, es onnan nem mozdul tovabb. Volvo 760 2.
3 TIC.

	Udv!

HAASZ Attila
+ - osztrak matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia, 

>Na de ez hogy nez ki a gyakorlatban? Bemegyek ausztriaba a nem letezo >nemet-o
sztrak hataron es ott van egy bode matricaval? 

Talalt, sullyed. 

En ket hettel ezelott mentem Olaszorszagbol Ausztriaba, es nagyjabol azon a 
reszen, ahonnan indult az osztrak autopalya, volt egy parkolo (elotte bazi 
sok tabla, hogy "ITT VEGYEL MATRICAT, POLGAR!"), a parkoloban meg nehany 
bode (penzvaltas, matrica, bufe). 

Udv,
pJ
+ - Motorho" (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Fogash!

>Probalom maskent megfogalmazni: Miert van az, hogy a japan szemetlada
1 masodpe
>rc alatt uzemmeleg lesz, a vilag osszes tobbi gyartmanyanak meg IDO
kell a beme
>legedeshez? A japan viz mas hokapacitasu, mint az europai????

Nem lehet, hogy a motor kialakitasa (anyagvastagsagok, szerkezeti
meretbeni tulajdonsagok) miatt maskepp kozol hot a hutokozeggel? Tehat
nagyobb mennyisegu hot ad at a hutokozegnek, mint a mas ertelemben
vett kornyezetnek.
A japan autokon egyebkent a hutorendszer is mas kialakitasu, vagy nem?
Triznyak?
Ugyertem a huto a nyithato eleme nem a kiegyenlito tartaly.

teeby

U.i.: a motor bemelegedesevel egyidoben a futes is kielegito - a futes
tekinteteben ez a helyzet mennyiben mas, mint egy europai autonal?
+ - Csoki OFF (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>A boltosok vedelmeben viszont el lehet mondani, hogy egy 15000fele
arucikket ta
>rto aruhazat keptelenseg folyamatosan napra keszen tartani 

Tudomasom szerint ezeket a termekeket nem is a nagyaruhazak dolgozoi,
hanem a termek/marka merchandiserei (asszem ez a foglalkozas helyes
megnevezese) ellenorzik es helyezik ki.
Innentol kezdve ez nem csak az aruhaz felelossege, nem csak oket
minositi. Hanem a termeket forgalmazo cege is.
Igy hat szerintem ilyenkor erdemes a marka kepviseletet telefonon
megkeresni es elpanaszolni.

Tehat biztosan jol mondta Fogash a szortiment rendszerek hasznossagat,
de az sem vedi ki a nalunk szokasos trehanysagot.

Hasonlo es ilyen dolgokat megerdeklodtem vendeglatoimtol a nyaralasom
alatt. Naluk (elmondasuk szerint) altalaban 2 ilyen hibalehetoseg van
a szolgaltato valamint kereskedo agazatokban, es aki hibazik, attol
tobbnyire bucsut vesznek! Igaz ott Svedorszagban van az EU-ban
tudomasom szerint az egyik legszigorubb elelmiszer ellenorzesi
rendszer.
Mi meg nagyon messze el vagyunk maradva, sok ertelemben, a fejlett
orszagoktol.

teeby
+ - Nyelvtan OFF (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>budos kis kocsog fasz szopo.

Ez ebben a formaban igy szerintem ertelmetlen. :-)
Az elso szo jelzoje lehet barmely az utana alkotott kifejezeseknek.
Csak hat a sorok kedves iroja vagy nem tud helyesen irni, vagy marha
viccesen rank hagyta az egesz kibogozasat.
Mindenkitol elnezest a kovetkezo sorok obszcenitasaiert.
Tehat a lehetseges verziok, nyelvtani helyesseggel irva:

budos kiskocsog fasszopo (egy kiskocsog, aki masoket...)
budos kis-kocsogfasz szopo (kocsogok kicsijet...)
budos kis kocsogfasz szopo (a cimzett becezve, kocsogoket...)
budos kiskocsog fasszopo (a cimzett duplan jelzozve)
budos kis kocsog fasszopo (a cimzett becezve, duplan jelzozve)

Nos ez ot verzio. Feltetelezve ironk elces humorat, otszorosen hagyott
minket bizonytalansagban.
Vagy a masik verziot feltetelezve otszorosen volt bizonytalan abban,
mit is szeretne irni.
Latjatok, hiaba van hatalmas szokincse valakinek. Nem jelenti, hogy ki
is tudja magat fejezni.
Amugy tudtatok, hogy az egyik legjobb modszer a szokics bovitesere a
sok olvasas? :-)

teeby
+ - Autopalya matricak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Sandor!

Szerintem minden hatar belepo oldalan, a megfelelo letesitmenyekben
(benzinkut, egyeb shopok), lehet venni a belepteto oldalra szolo
matricat.
Amugy en egy het utan szedtem le a nalunk hasznalatos negynapos
matricat a szelvedorol. Minden kifogas es szakadas nelkul lejott.

teeby
+ - Meg mindig a csoki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>na ne mondd mar, hogy halal nagy uzlet, sehol egy alkalmazott, csak a
>kijaratnal ul az egy szem penztaros...

Ez a szomoru egyebirant.
Miert kell nekem akarkit is keresgelnem?
Ha a husos pultnal vagyok, akkor ott kerdezem meg, es ott varok - akar
reszmegoldast - a problemamra.
Megertem, hogy egy legutolso alkalmazottnak miert nincsen tulajdonosi
szemlelete. De ennek miert az a fogyaszto issza meg a levet, aki az
amugy is keves penzet tobbszorosen otthagyja?
Sajnos ez szerintem kulturkerdes is.

>akkor megkerdezem az elso
>embert, aki az utamba kerul

Gondolom a valosagban ez nem feltetlenul igy volt, de mi van, ha adott
esetben a penztaros az elso ember?

En rendszeresen tapasztalom, hogy a muszaki osztalyokon senki nem ert
semmihez. Ha informaciot kerek egy termekrol rendszeresen felolvassak
a dobozra irt szoveget. Meg ha ertelmetlen hulyeseg, akkor is ugy
adjak elo, mintha ez fontos termekinfo lenne. Szabalyosan hulyenek
szoktak nezni.

Nem akarok megint a kulfoldi fejlett orszagokkal jonni, de ottkint a
legutolso vegyes boltban is tudtak angolul. Es el tudtak magyarazni,
hogy a ket toltheto AA akku kozott mi a kulondbseg.

teeby
+ - re: RE: *** OFF: bevasarlas *** #2252 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  na ne mondd mar, hogy halal nagy uzlet, sehol egy alkalmazott, csak a
>  kijaratnal ul az egy szem penztaros...
------
Igazad lehet, amelyik Billaba en jartam ott neha ketto penztaros is 
uldogelt, es mindig volt egy biztonsagior is a kijaratnal. Nem tudom, 
hogy a fenti cegnel ez kotelezo viselkedes-e, de a penztarosok 
mindegyike olyan lelkesen dolgozott, hogy egy kozepes kepessegu sebesz 
barmelyikuk vakbelet kivehette volna munka kozben.
Nos, rajtuk kivul max. a megfigyelokamerakkal lehetet tarsalogni, az meg 
nem az igazi, mivel hangot nem kozvetitenek.

Ez a seggfejezes ( es a tobbi hasonloan kedves, kulturalt 
megnyilvanulas) mindazonalltall nagyon elvezetes eszmecsere, 
valoszinuleg az ilyen szinvonalas vitak miatt olvassa fel europa a 
listat. ( ezt altalanossagban mondom, nem kifejezetten a fentiekre 
vonatkozoan!!!!) Nemely levelet olvasva, egy ovadas csoport kepe tunik 
fel elottem, ahol egyik gyerek igyekszik elvenni, majd tonkretenni a 
masik kedvenc jatekat, nehogy mar az oromot okozzon neki. :'( :'(


Udv,  Triznyak
+ - Re[4]: melegites (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HIX AUTO #2253, Triznyak >:
 >>  Tehat 20C-rol 90C-ra melegiteshez a 200 kilos motorblokknak kell
 >Manapsag 200kilo vasbol nagyjabol 3motor keszul,( 1,5-2,0lit/4henger
 >kategoria) ha alu a blokk akkor meg tobb.

Sorry, idezet, Fogash:
 >>>[...] nem elhanyagolhato a motorblokk tomegenek (200kilo fem) [...]

 >A 100km-re vetitett fogyasztas 1,5km-re eso resze sem jo,

Ilyet nem szamoltam, csak az energiak szemszogebol kozelitettem meg a
dolgot. Tehat kb az jott ki, hogy ennyivel tobb benzint fogyaszt el az
auto, mikozben melegszik a motor/olaj/hutoviz/kuplung/motorhazteto stb.
De akkor ujra szamolok az uj ertekekkel [mikozben a motorolaj fajhojet
tovabbra is csak tippelem.]

 > mert a hideg motor sokkal tobbet fogyaszt ennel.

De miert fogyaszt tobbet? Nem epp azert, mert fel kell melegednie?
Mert ha igen, akkor helyben vagyunk.

 >Az olaj sokkal rosszabb hovezeto mint a viz, a hutofolyadek regen
 >uzemmeleg,( a hutoventillator is beindul) az olaj meg mindossze
 >35-40fokos.

Ebbol nekem az jon le, hogy a hutoviz uzemmeleg, meg nem jelenti, hogy
nyugodtan lehet taposni.
Ennek ellentmond a kovetkezo idezet, ismet Fogash, HA#2045, az Alfarol:
 >>>kis gazokkal, kozepes fordulatig (max3000) progetve,
 >>>mig el nem hagyja a 70 fokot. Utana minden mehet.

 > A vizet sem kell teljes egeszeben melegiteni, mert csak a
 >hengerfejben levo mennyiseget keringeti elso lepesben. ( kb. 2lit)
 >70kiloval szamolva, 1,5deci benzinbol mi jon ki?

Forditva szamolnek, ha nem baj, vagyis a vegeredmeny benzinmennyiseg lesz,
ahogy tegnap(/elott)* is.
Viz:  4183 J/kgC
Acel:  464 J/kgC
Alu:   900 J/kgC
A motorolaje mennyi?????
Az aluminium surusege 2700 kg/m3, az acele kb 7800.

Tehat meg1x. 20C-rol 90C-ra melegiteshez a 70 kilos acel motorblokknak kell
2.28MJ, a 2.0kg vizhez [42% hatasfokkal] 1.38MJ, a 3.5kg olajhoz meg
tovabbra is X [ami most legyen tobb, mondjuk 0.75MJ].
Ez 4.4 MJ. Ha 1 dl benzinbol keletkezik 4.6MJ energia, akkor ehhez 0.95 dl
benzinre van szukseg, azaz ennyivel fogyaszt tobbet az auto hideg motorral.

Ugyanez 24 kilos [he?????] alu motorblokkal: 1.51 + 1.38 + 0.75 = 3.64MJ,
azaz 0.79 dl benzin kell hozza.

Hmm, kezd megis osszejonni a dolog... ;]
A teljes hutovizmennyiseget beleszamolva 1.35dl ill. 1.18dl benzin jon ki.

HIX AUTO #2253, Szakacs-Vass Sandor >:
 >Egyreszt az olajhoz biztos tobb kene

Oke, de *mennyi*? 4 liter 5W40-es olaj a MOL tablazata szerint 3.5 kg.
Hokapacitasa szerinted tobb, mint az ontottvase, [ami tobb mint az acele.]

 >"egy metert nem haladtunk" kitetel nem all mert a 42% atlagos ertek,

OK, itt bizonytalansagi tenyezot kell bevonni. ;]
Ez a szazalek indulaskor tobb vagy kevesebb? Gondolom kevesebb. Akkor megint
a benzinmennyiseg fog novekedni.
Az az "egy metert nem haladtunk" kitetel, mint mar irtam, azt akarja
jelenteni, hogy persze, haladtunk, de a normal uzemmeleg motorhoz kepest
ennyivel tobb energiat hasznaltunk el. Nem haladasra, hanem melegitesre.
.... de azert mas is van ott, ami melegszik... erre is utaltam mar.

 >senki sem mondta hogy a motorblokk es az olaj egyidoben melegszik a vizzel

Ez is rendben, de a cel szerintem tovabbra is a motor kimelese, azaz az
olajrol kene tudni, hogy uzemmeleg-e vagy nem. De mivel altalaban csak
vizhofokmero van, csak ebbol lehet kovetkeztetni.

 >(az volt a kerdes hogy a viz tenyleg olyan meleg-e mint amennyit mutat a
 >muszer),

Ezt szerintem az energiafogyasztas szempontjabol lezarhatjuk, Joule bacsi ne
forgolodjon a marketingesek miatt. ;]

 >indulaskor hideg motornal tobb benzint fecskendez be a rendszer...

Ennek nem allitottam az ellenkezojet, csak energiakat probalok szamolni.
Nem kene nekem egyszerre tobb szakertovel vitaznom, nade mind1...
A vegere csak kijon belole valami... ;]
-- 
Udv,
           Hunter       http://vnet.hu/huntah/       -[HE 1.2beta1;]-
+ - Merci Sprinter rovid teszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Jo ideje csak passziv olvasoja vagyok a listanak, de most billentyuzetet
ragadtam egy rovid  "teszt"erejeig.
Harom hete szombat du. egy Merci Sprinter 313 volt a tarsam.
Utvonal: Baja - Bp - Baja. Karosszeria: legnagyobb dobozos valtozat.
Korbe lemezelt. Ossztomeg 3500 kg. B-s jogsival ez a felso hatar.
Az elso benyomasok kellemesek. magasan ülok, jol atlathato a forgalom.
Az ules nagyon kenyelmes, a dupla utasulesen sem kell szorongani.
Mindenki 3 pontos ovet kapott.
A kormany kicsit is lapos szogben all, de pillanatok alatt megszokhato.
A tükrök eleg nagyok a bal oldali aszferikus, de igy is nagyon nagy a holt
tér. Savvaltaskor plane jobbra egy szemelyauto is siman elbujhat,
motorosrol nem is beszelve.
A muszerfal jol leolvashato, 7000-ig skalazott fordulatszammerot is
tartalmaz aminek nem sok ertelme (marmint, hogy 7000-ig van skalazva)
mert a vezerles 4200-nal leszabalyoz. A radiot kiemeltek a muszerfal
tetejere, itt nagyon jol elerheto es lathato.
Veszindex Fordos modon a kormanyoszlop tetejen tronol ami szerintem
balesetveszelyes es az utas szamara elerhetetlen.
A "joystik" valto jo helyen van, hatarozottan erezni a fokozatokat.
A hatramenet "gyuru" felhuzasaval kapcsolhato.
A masfel literes szabvany uvegnek nincs helye, csak a dobozos uditonek.
Viszont van tolltarto, ami az allando menetlevel vezetese miatt
mindig keznel van. Az ulessor felett egy polc igazan elferhetett volna
(terkep, menetlevel, szamlatomb, szallitolevel,  elemozsia, stb...), mert
hely az lenne neki.
A kozponti zar az utasteret es a rakteret kulon tudja nyitni-zarni,
sot ugy is programozhato, hogy ha az auto indulaskor atlepi a 20-as
tempot bezarja a rakteret. Ez nekem nagyon tetszett.
A rakter hatalmas 13,4 kobmeter. Kenyelmesen felallva fejlehajtas nelkul
lehet pakolni a toloajton es a hatso ketszarnyu ajton keresztul.
Tankolas. A tanksapkan nincs kulon zar. A fedelet csak akkor tudjuk
kinyitni, ha a vezeto ajtajat kinyitottuk. Ez jo otlet, az mar kevesbe, hogy
semmi sem ov meg attol, hogy a tanksapkat a kuton felejtsuk.
Nem tudjuk a fedelajtora akasztani es "madzag" sem tartja amig tankolunk.
Ez a nagy "doboz" fordulekonyabb, mint azt a mereteibol gondoltam,
nagyon jol es pontosan lehet vele manoverezni, tukorbol tolatni.
Elindulas utan meglepo az auto dinamizmusa (129 LE).
Szemelyautokkal siman lehet tartani a lepest, sot.
A motor 1500-as fordulattol hasznalhato. A turbo 2000-tol 3500-ig tol e
fole nincs ertelme porgetni. Otodikben 80-nal 2000-t, 120-nal 3000-t forog,
ezert elozesnel ritkan van szukseg visszakapcsolasra, de hat ennyivel ugy
sem szabad menni...
A napellenzo kelloen nagy, viszont oldalra NEM lehet kihajtani.
Odafele Pestig nagyon idegesito volt az oldalrol egyre alacsonybban tuzo
nap. A motorter zajszigetelese kicsit jobb  is lehetne, de nem volt zavaro.
Hazafele sotetben jottunk a lampak nagyon jol vilagitottak, az oldalso
sarga helyzetjelzok, pedig lathatova (latvanyossa) teszik a nagy "dobozt".
A muszerfal fenyereje apro lepesekben szabalyozhato a fenyaradattol
a  szinte teljes sotetsegig.
A levezetett kb 450 km egyaltalan nem volt faraszto, kimondottan pihenteto
volt a hetvegi szinte forgalommentes uton.

Üdv !

  Puruczki Tamás
          (Baja)
+ - Re: bevasarlas OFF (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Laci:
>rendben van, hogy a vevo viszi a penzt, de akkor is azt mondom:  az
>elso seggfejseg az volt, hogy odavitted a cuccost, csak utana
>viselkedett seggfejkent a penztaros is... :-)))

Laci, nem tudok egyeterteni veled. A penztaros a bolt olyan alkalmazottja,
aki kozvetlen kapcsolatban van a vevokkel, igy igenis tudnia kell, mikor
milyen ugyben kit kell a penztarhoz odahivni. Ha en a penztarhoz
odaviszek egy lejart szavatossagu termeket, es felhivom ra a figyelmet,
minimum egy koszonetet varok el. Ha ilyen bunkon viselkedtek volna
velem, ugy azonnal feljelentettem volna az aruhazat a Fogyasztovedelmi
Felugyelosegnel, es fizettek volna mint a sorkatona. Ha nekik ez kell,
csinalhatnam igy is :(

Messzemenokig az a legnagyobb bunkosag, hogy lejart szavatossagu
dolgok is vannak a polcon. Minden reszlegnek kulon kulon reszlegfonoke
van, es o hozza jopar ember tartozik, akinek feladata a polcok feltoltesen
felul, hogy az ilyen termekeket eltavolitasa onnan. Tehat ha trehanysagbol
tortent az eset, akkor koszonetet mondanak nekem, es majd hazon belul
elintezik. Ha nem, akkor johet a feljelentes. Hidd el megeri. Itt a
szomszedban is volt egy nagy ABC, ami rendszeresen arult ilyeneket, alig
talaltam normalis arut. Mondanom se kell, fel even belul bezart. A helyere
telepult uj ABC-nel szerencsere ilyet mar nem tapasztalok. Na ez a
vevokert folytatott vevocsalogato kedvesseg, figyelmesseg. Szomoru
kulonben, hogy ilyen lejart szavatossagu termekekkel manapsag egyre
tobbet talalkozik az ember :((( Tehat igenis muszaj fellepni ezek ellen!!!

udv: Aleox

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS