Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1148
Copyright (C) HIX
2001-06-25
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re . Valto (mind)  31 sor     (cikkei)
2 Szallas Tusnadon (mind)  31 sor     (cikkei)
3 autovasarlas (mind)  11 sor     (cikkei)
4 MP3 lejatszo autoba (mind)  15 sor     (cikkei)
5 Re toresteszt (mind)  65 sor     (cikkei)
6 olcso auto h.tibornak (mind)  24 sor     (cikkei)
7 RE: GIK (mind)  7 sor     (cikkei)
8 RE: valto (mind)  10 sor     (cikkei)
9 Citroen C5 (mind)  40 sor     (cikkei)
10 Sziasztok! (mind)  24 sor     (cikkei)
11 kategoria + kormanyzar (mind)  22 sor     (cikkei)
12 Autolok 2000 (mind)  8 sor     (cikkei)
13 Citroen C5 lemaradt (mind)  11 sor     (cikkei)
14 Re: Badog hogy birja? (mind)  37 sor     (cikkei)

+ - Re . Valto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok, szia Attila.

>1,0 L Buzukit van szerencsem vezetni mar ket eve. kb egy >hete törtent
>valami a valtoval, vagy  a kuplunggal,vagy a valtokarral mert >idonkent nem
>engedi magat sebessegbe rakni.

  Ket jelentos dologra tudok tippelni

1, A sebvaltokar kulisszaja a rudazatnal elmozdulhatott. Ekkor nemely
sebessegfokozatot nehezen veszi.
2, Motor es a valtotarto gumibak halala. Mikor a gumibak elreped akkor egy
picit feszul a motor es a valto helyzete. Ez is okozhatja a nehez valtast.

Udvozlettel: Frigyes

Ui. Hetfon Balatonra megyek. Szerdaig maradok. Legalabb addig sem irok be az
autora ;-)))))))

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L
 
HiX autos matrica kaphato
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - Szallas Tusnadon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok, szia Zoli.

>Jovo het vegen jarok arrafele. Megerdeklodom, hogy elore le >kell-e
foglalni
>ha igen akkor gyujtsetek a penzt.

Zoli ! Nagyon koszonjuk neked a faradozasodat :-) Nalam jelezte egy
autostarsam, hogy csatlakozik a Szent Anna tavi HaT - hoz, espedig Shake
autostarsunk, aki felesegevel es 10 honapos gyermekevel jonne a talira, ha a
fonoke is ugy akarja szabadsagilag. Sajnos Soma listatarsunk nem biztos,
hogy jon :-(( Pedig jo lett volna csecses - becses szemelye :-))) Sancho
jottok a talira ?  Kernem ismet listatarsaim jelentkezeset, hisz a szallast
Zolinak valahogy le kell beszelnie az ottaniakkal.

>A szomszed nonek van haza Tusnadfurdon, ezt is ki lehetne >berelni, de nem
>lattam hogy nez ki a haz .

Hogy nez ki a szomszedno ? Ha jol akkor jo a keglie :-))) Mennyien fernenk
el ugy, hogy normalis korulmenyek kozott lennenk ?

Udvozlettel: Frigyes

Skoda 120 L
 

HiX autos matrica kaphato

MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - autovasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Listatarsak!

Egy ismerosom szeretne Nemetorszagbol egy kb 6-7 eves autot behozni. Tud
valaki olyan internetes cimet (pl. autokereskedes, aprohirdetes, stb), ahol
erdemes szetnezni? Esetleg Svajci vagy Ausztriai is jo lenne.

Elore is koszonok minden segitseget! A valaszokat maganba is kuldjetek el
legyszives, mert nem minden nap tudom elolvasni a leveleket.

Udvozlettel:
Bocsi Levente
+ - MP3 lejatszo autoba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Regota gondolkoztam a dolgon, de aktiv utanjarasra nem
volt idom. A listan az elmult napokban osszegyulo infoja
adta az utolso lokest a donteshez: szombaton vettem egy
Kenwood kdc-mp6090r nevu CD/MP3/receivert es csak ajanlani
tudom! 
Itt 895DM az ara (ennyi van a dobozan, ennyi van a kiallitott 
darabra ragasztva, stb.), de valami oknal fogva a kasszanal csak
699DM-et szamlaztak. Picit furcsan nezett a neni, de nem firtatta 
a dolgot. Szerintem ez igy nagyon korrekt ar (Aiwa 999DM lett volna,
ami pl. nekem nem is tetszik).

Kollektiv koszonet a temaban hozzaszoloknak,
Zsolt

ui: tipp No-ban eloknek: MediaMarkt
+ - Re toresteszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi Ant,

A torestesztet inkabb csak idezojelben kellett volna erteni, en sem
gondoltam komolyan, hogy ez toresteszt. Egyebkent mint utolag kiderult az
egyik gyurodozona 2-3 mm elmozdult, a tolatoradar doboza megrepedt, szoval
kiderult muhelyben, hogyha teljesen renbe akarjak hozni ugy hogy megmaradjon
a gari az uszkve 300e be kerul. Szoval nem fenekig tejfel.

>.... Sajnos, az ember nem tud minden pillanatban tokeletesen
>figyelni.. Amikor autoba ulunk ezt elfogadjuk, es ilyen feltetelekkel
>megyunk ki az utra.

Ebben tokeletesen igazad van, termeszetesen en is kovettem el hibakat, de
eddig szerencsem volt (ez nem jelenti azt, hogy "nem erdekel semmi mert
ugyis szerencsem lesz" stilusban vezetek)

>A vonohorog nem szandekos karokozasra  hanem vontatasra szolgal

Ez is igaz, DE szandekos karokozasrol csak akkor beszelhetnenk ha mondjuk
beletolatok valakibe csak azer mer nekem ugy is vonohorgom van es csak o fog
serulni. Remelem azert ilyesmit nem felteteleztel rolam. Viszont en a
vonohorgot bizony vontatasi es vedelmi celbol rakattam fel. Sajnos vagyok
annyira onzo hogy masok hibajatol igyekszem ovni az autot. Bizony bizony ha
valaki figyelmetlensegbol belem jon (most tok mindegy hogy miert volt
figyelmetlen nem feltetelezek senkirol szandekossagot) akkor sajnalom de a
sajat kocsim a fontosabb es ojankor nem erdekel ha az illeto cserelheti a
hutojet meg a fel elejet. Termeszetesen ez ram is vonatkozik ha megtolok egy
vonohorgos gepet, en sem varom el senkitol hogy azzal foglakozonn hogy a
vetkes jarmuve lehetoleg minnel kevesebb serulessel ussza meg.
(Most gondolj bele csattanas utan kiszalsz es kozolod a vetkessel, hogy
"osszetort ket hatsolampam megrogyant torott a lokharitom, de hal' istennek
maganak nem serult a hutoje es sokkal kevesbe tort ossze a lokharitoja
mintha most rajtam vonohorog lett volna de boldog vagyok")
Ahogy eszrevettem a vonohorognak van egy pszicologiaja is, azota valahogy
keveseben masztak ram, es inkabb tartottak a kovetesi tavolsagot (bar lehet
hogy csak nekem tunt igy). Sajnaltam is hogy nem az oreg golfommal voltam,
mert akkor lehet hogy nem kene a faternak rohangalni a biztositohoz meg a
szervizbe stb, mert ezt az ereju utkozest megfogta volna a vonohorog.
Es megmielott felreertenel (vagy barki) ezzel nem azt  akartom sugalmazni
hogy (sarkitott pelda lesz) szereljunk aktiv pancelzatot az autora mert nem
baj ha vetkes beledoglik a koccanasba nekem nehogy leugorjon a dukkozas, nem
semmi ilyesmirol nincsen szo. Nagy utkozesnel a vonohorog mar nem er semmit
ez csak a kicsi becsuszasokat fogja meg.

>ilyenkor a vetlen fel
>aki betetlapot kap, es ha ugyes meg jol is jar anyagilag, nem szenved el
>serulest

Na azert bunko nem vagyok. Ha ilyen esetben nem serulok akkor nem kerek
betetlapot (volt mar ra  pelda). Minek kerjek nekem nincs karom, a vetkes
meg kolthet az autojara most minek szivassam meg feleslegesen (kulonbenis
utalok bar kit is szivatni).

>ha van rajta vonohorog, akkor a holgy
>egy fillert se kap, nekem a vadi uj automon tuti keletkezik 200e ft kar..
>Szerintem, mindenki jobban jart.. Erdemes meggondolni

Viszont ez  en esetemben bizony nem ingyen lesz a javitas, az hogy a
vetkesnek mennyibe kerul, haat neharagudjon a vilag, nem erdekel. Jobban
orultem volna ha  faternak egy fillert sem kene kapnia.

No mindegy ami tortent az megvolt, ennyi.

Udv
Shake
+ - olcso auto h.tibornak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: olcso auto h.tibornak ( 9 sor )
> Idopont: Fri Jun 22 08:43:10 CEST 2001 AUTO #1146
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Szia Tibor,

300-400 ezerert, ha meg par evig akarod hasznalni a kocsit, vegyel LADA-t.
Esetleg Skodat.
Ha ugy gondolod, hogy sokat fogyasztanak a kicsi kocsikhoz kepest, vegyel
gazost.
Bar a Skodiban az gazos, mert nem marad csomagtartod....

Udv: Attila
***************************************************

Vagy vedd meg az Asconamat :-)
Meg biztosan elmegy ot-tiz evig. Nagyon rendben van tartva.
A fogyasztasi adatokrol pedig ot evre visszamenoen mindent megtudhatsz, ha
tudsz excel-ben olvasni. :-)
Ha erdekel, a tobbi maganban.


Udv: Refi J
+ - RE: GIK (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ja, meg az oltonyos csigank...:-)

pJ

>Ajanlom azok listatagok figyelmebe, akik 
>a moka-t is olvassak, hogy szerintem kezd 
>nekunk is letrejonni a sajat rendorcsokink :))))
+ - RE: valto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A korabbi autommal (oreg Opel) volt ilyen gond. Elore szolok, nem vagyok egy
autoszerelo magus, csak azt tudom mondani, amit a szerelo mondott,
pontosabban azt, amit megertettem belole.
Nalam ugy kezdodott, hogy kidolt egy motortarto gumibak, aztan emiatt
olykor-olykor elcsuszott a motor es a valto kozti sik, ezt egy ideig tudta
kovetni a Hardy tarcsa (ekkor csak nehezen valtott), kesobb az is elszakadt,
na ekkor mar valtani sem tudtam.

Udv:
pJ
+ - Citroen C5 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A heten kiprobalhattam a Citroen C5-ot probavezetesen. A motor 2.2
HDI, valami boduletes nyomatekkal (320Nm?). A felszereltsegben majdnem
minden: elso-, oldalso- es fuggonylegzsak, ABS, fedelzeti szamitogep,
tempomat, kiporgesgatlo, 2 zonas automata klima, motoros elso ulesek,
elektromosan behajthato kulso tukrok, esoerzekelos ablaktorlo,
TOLATORADAR, sotetedesre automatikusan felkapcsolodo fenyszorok, stb.
Nekem a nagy kasztnihoz kicsinek tuntek a 15 colos felnik. Beules utan
hosszu percekbe telt a megfelelo uleshelyzet beallitasa: 4 iranyba
allithato kormany, elektromosan allithato ules. Izzitani egyaltalan
nem kellett, s alapjaraton nem is volt hallhato a motor. Erosebb
gazadasra nagyon megindult a kocsi mar ezernehanyszazas fordulaton is.
Kicsit elmelaztam, de meg 5.000-nel sem szabalyzott vissza a motor,
nem ugy a kereskedo: szova tette, hogy 2-4.000 lenne az idealis
fordulatszam :-) Mivel par hete egy Laguna II 1.9 Dci-t is
kiprobaltam, avval probaltam osszehasonlitani. Nos, a Laguna sokkal
szukebb volt, elol-hatul egyarant. Az is igaz, hogy a Renault-ban
sportulesek voltak... De az egesz tererzetre ez volt a jellemzo. A
Renault-t porgosebbnek talaltam, igaz abban 6 sebesseges volt a valto,
de csak 270 Nm-es a nyomateka. A Citroen motorzaja egy fokkal
halkabbnak tunt, de idegesitett, hogy egy majd 7,5 millios kocsiban a
hatso ules mogott folyton zorgott valami... A kormanyzas mindket
kocsinal jol eltalalt rasegitesu, de nem tul konnyu volt, sajnos
nagyobb sebessegre nem volt mod (v<100km/h).
A fogyasztas allitolag 8 liter koruli a Citroennel. De szerintem aki
ennyi penzt aldoz ra, azt ez nem nagyon erdekli. Ami furcsa, hogy
ehhez a motorhoz _nem_ rendelheto pl. xenon vilagitas, a Renault meg
csak a V6 benzineshez ad automata valtot :-(
A rendelheto szinek kozul csak egy antracit szurke es egy egszinkek
volt, ami elfogadhatoan nezett ki. A karpitozas es a muszerfal a
Citroennel jobban tetszett, a Renault komorabb volt es igenytelenebb
anyagbol keszultnek tunt.
Ha nyernem oket, akkor barmelyiket elfogadnam, de megvenni oket a
kozeljovoben nemigen fogom, nekem kicsit sok a 7 millio folotti
vetelar es a fenntartasi koltsegek (Casco, kotelezo,stb.).
Ugyhogy: Hajra Twingo!

Udv, Bazsi.

+ - Sziasztok! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szeretnek magamnak es nejemnek egy hasznalt Opel Omegat 
vasarolni, 1994-1998 kozotti autora gondoltunk. Ha tudtok 
segiteni a felmerulo kerdesekben, kerlek irjatok ide vagy 
maganban.

Milyen motort erdemes venni? Ugy hallottam, hogy az Opel 
dizelek nem igazan megbizhatoak, es igazabol en is a 
benzinest preferalom. Tudjatok mennyit fogyaszthat igy 
hasznaltan a 2.0, 2.5 V6 illetve 3.0 V6 (mind benzines) 
motor? Az hogy erdemes-e az alapmotorral megvenni ugyis 
kiderul a proban, de ha van eszreveteletek, kerlek tegyetek 
meg.

Tovabba: mennyire jo az Opel automata sebessegvaltoja? 
Mennyire lesz lomha tole az auto, mennyire megbizhato a 
mechanikaja (nem kell-e mondjuk pont 3-6 evesen kidobni...)?

Mire figyeljek vasarlaskor, esetleg tudtok ajanlani egy 
joszemu szerelot, akihez el lehet vinni allapotfelmeresre?

A valaszokat koszi elore is. 

Sziasztok,
Karoly Peter
+ - kategoria + kormanyzar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> > A mostani autom 1400 kg, meg toresmentes, 13 eves, de kora
> > ellenere mindket oldalon van benne legzsak. Ezerszer inkabb
> > karamboloznek ebben, mint egy vadzsiuj Suzukiban. Meg ne
> > kerdezd, miert.
> Gondolkozz picit logikusan. Szerinted a ket auto egy
> kategoria? Nyilvanvaloan arrol van szo, hogy kategorian

Arban igen. Azt hittem, arrol beszelunk, hogy ugyanabbol a penzbol
ki mit vesz, meretrol szo sem volt...

> Felado :  [Hungary]
> Szoval a kerdes: probalt-e mar valaki ilyet szetszedni (javitas
> celjabol persze :))), erdemes-e megprobalnom, vagy inkabb hasznaljam
> feloldalasan, amig lehet? Latszatra ugyanolyan, mint a teljes erteku,
> tehat elrettentesre meg jo, de azert nem az igazi.

En biztos nem esnek neki a helyedben. Igaz, nyitva talan konnyebb,
de eleg ellenallo darab, nem fuznek sok remenyt hozza :)
Hasznald feloldalasan, de a rendszamodat ne ird meg :))))

Z.
+ - Autolok 2000 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A magyarorszagi importor a Barta Trading KFT
www.autolok.hu
Hatha ok tudnak segiteni...

Udv, Bazsi.

+ - Citroen C5 lemaradt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Elfeledtem szolni arrol, hogy a C5-ben termeszetesen hidraktiv a
felfuggesztes! Ez az igenybevetelnek megfeleloen emeli-sullyeszti a
kasztnit automatikusan, de egy kis panellel magunk is beavatkozhatunk.
A magyar utakra idealis :-)) Sport allasban erezhetoen leult a kocsi
es felkemenyedett a rugozas. S ha jol tudom, erre a rendszerre kulon 5
ev a garancia...

Udv, Bazsi.

+ - Re: Badog hogy birja? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!


Mint mar irtam, ezt en allitottam. A lemezeknel (ilyen vekonysaguaknal
fokent) a  hajlitas hatasara  a szerkezet gyengul, ami rezgesek hataara
tovabb gyengul. Ha megnezted a fotartokat, akkor belattad volna, hogy
azok a pesti utakon nem eppen megfeleloek. Ez nem azt jelenti, hogy
10-12 ev utan darabokra hullik, hanem azt, hogy egy esetleges csattnal a
karosszeria merevsege radikalisan lecsokken. Ezt ki lehet kuszobolni
jobb anyagok beepitesevel, illetve tobb reteg/merevites
felhasznalasaval. (merevebb karosszeria) Na ez az, ami egy mercinel
megvan, de pl. meg az Alfamat is csak a merevitok tartjak ossze, mert az
alja papir vastagsagu. Na a Suzinal a merevitok is 0.8, 0.6-os lemezbol
vannak. Szoval rohejes. Egy kedves ismerosomnek szetnyilt az oszlopnal a
hegesztes. Istenem sokat rodeozott vele es nem birta, hogy a karosszeria
elcsavarodik.

Bye

Fresi BaCSi

*********************************
A ketto nem zarja ki egymast, vagyis hogy maskepp
fogalmazzak, semmi ujat nem mondtal. Attol, hogy
nem marketingestol idezted, az eredeti okossag meg
szarmazhat marketingestol, vagy barkitol, aki nem
tenyleges meggyozodesbol, hanem erdekbol (vagy
tevedesbol) mondta. Valoszinuleg a "HIXAutos
LISTATARSunk" sem a sajat laboratoriumaban vegzett
kiserletek alapjan nyilatkozott, hanem hallotta valahol...

Az anyagfaradas letezesenek tenyet egy pillanatig sem
vitatom, csupan azzal kapcsolatban vannak ketelyeim,
hogy egy 15 eves auto harmonikakent csuklana ossze,
ha a falnak hajtanal vele. Ugyhogy pont a merteken van
a hangsuly. Ha nem nyested volna le a levelem tobbi
reszet, egy ellenpeldat is olvashattal volna errol.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS